Waar op letten met aanschaf nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,

Ik heb vorig jaar een nieuwe PC gekocht en toen hebben vrienden van me op school de onderdelen bij elkaar gezocht en hem ook in elkaar gezet. Ik had er aardig wat geld voor uit gegeven zodat ik hem later nog een keer kon upgraden. Er zit op dit moment een 8800 GT videokaart in en een ASUS P5K-E/Wifi-AP moederbord in. Ik zit er dus wel aan te denken om binnenkort een keer te upgraden met de videokaart en ook wat meer geheugen erin te stoppen. Nu vroeg ik me dus alleen wel af hoe ik kan zien of een bepaalde videokaart in mijn moederbord past.

Ik ben er net wel achter gekomen dat DDR2/3 van de videokaart los staat van de DDR2/3 support van de moederbord en het geheugen. Maar waar moet ik dan wel op letten?

Mvg,

Shalix

Ik weet er niet genoeg van of om een volledig antwoord te geven maar tog.

Volgens mij moet je erop letten dat je voeding sterk genoeg is en er zijn dacht ik PCIe kaarten en AGP(?) kaarten en die moeten op je moederbord kunnen worden aangsesloten.
Je moet ook genoeg ruimte hebben in je kast voor grote grafische kaarten en een goede koeling is ook handig.

groetjs

kijk wat voor een poort je hebt op je moederbord.

dit kan PCI, PCI-e of AGP zijn. Zolang je je houd aan de poort die je hebt kun je vrijwel elke videokaart gebruiken.

vervolgens is het van belang: wil je ati of nvidia? je huidige is nvidia.
vervolgens kijk je naar hoeveel geheugen je wilt en wat de reactie's zijn van andere kopers. op alternate.nl kun je dat goed zien.

succes!

Ok, heel erg bedankt. Nu kan ik dan gerust verder kijken naar leuke kaarten :)

Hoi

Discussie over pci-e of agp is een onzinnige discussie.Als je gewoon even de spec's van je bord opzoekt zie je dat je een pci-e slot hebt.en de 8800 is nooit in agp uitgebracht.

Waar je idd aan moet denken is je voeding.Weet je al welke kaart je zou willen plaatsen dan?Hoe Met welke processor zit je nu?

Asus site is er even uit.
hier spec's van je bord
http://www.hardware.info/productdb/bGRkaJiUmJfK/viewproduct/ASUS_P5KEWiFiAP/

EDIT:asus : http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=dFAMIWrZWGgB1GuJ

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet veel naar kaarten gekeken. Ik wou alleen even weten waarop ik zou moeten letten als ik een kaart zou gaan kopen. Zit zelf nu met de Q6600 2,4Ghz Quadcore processor en 4GB RAM.

Nog 1 vraag dan. Hoe kan ik weten welke voeding ik moet hebben? Hoef ik dan alleen naar mijn videokaart te kijken of ook naar andere hardware om dat uit te rekenen?

Alvast bedankt,

Shalix

Met welke bitversie zit jij met je OS?Me vraag is dus of het zin heeft om meer geheugen te zetten aangezien je nu al 4gb hebt.

Over je voeding:Bij de meeste sites wordt een voedings advies gegeven.Ook kun je even kijken op de site van de desbetreffende fabrikant.Kijk ook even naar het merk en wattage wat je nu hebt zitten.

Wat ik zo wel even als opmerking plaats is dat je wel een verdomde goede kaart moet kopen(of2- crossfire).Zo slecht is die kaart die je nu hebt nou ook weer niet

Windows 7 64-bit beta is me OS op dit moment.

Ik zat inderdaad aan crossfire te denken, want ben op dit moment wel aardig tevreden met mijn kaart. Zoiezo zat ik er nog niet aan te denken om op dit moment gelijk over te stappen, maar meer over een (half)jaar en dan een niet al te dure kaart.

Maar verder heb ik alle antwoorden die ik nodig heb, ik zal de post dus nu zetten op "vraag beantwoord".

Allen bedankt.

- Shalix

Met welke bitversie zit jij met je OS?Me vraag is dus of het zin heeft om meer geheugen te zetten aangezien je nu al 4gb hebt.

Over je voeding:Bij de meeste sites wordt een voedings advies gegeven.Ook kun je even kijken op de site van de desbetreffende fabrikant.Kijk ook even naar het merk en wattage wat je nu hebt zitten.

Wat ik zo wel even als opmerking plaats is dat je wel een verdomde goede kaart moet kopen(of2- crossfire).Zo slecht is die kaart die je nu hebt nou ook weer niet

Inderdaad. Minimaal HD4890 (komt een dezer weken), GTX285, HD4870X2. GTX295 is zn geld niet waard.
Zijn die te duur, dan gewoon nog even wachten.

Dan wens ik je veel succes en laat tzt in dit topic even weten wat geworden is....

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan