Waar staat e-mail op HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Heb wel Outlook van MS-office maar gebruik tot nu toe Outlook Express wat dus standaard in XP zit. Ik vraag me af waar op mijn harde schijf al mijn e-mail berichten staan. In verkenner/zoeken kan ik niets vinden. Ik zou al mijn e-mail nl graag op willen slaan op een extern opslagmedium en/of importeren in word. Wat is het essentiele voordeel van MS-office outlook t.o.v. Outlook Express?

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt. Ik krijg inderdaad een pad. Maar als ik die met verkenner volg kom ik in een map die leeg is zodat ik het pad niet '''verder kan volgen''.

Wat het verschil betreft tussen OE en Outlook. Ik heb het ooit uitgeprobeerd en dacht: wat heeft Outlook nou meer dan wat IK nodig heb. :) Wat mij betreft niets. Je kunt met OE zoveel doen.

Als je even zoekt naar dbx of wab vind je vanzelf de files.
Zodra je gedaan hebt wat JKoelman je zei moet je na de wijziging eerst OE afsluiten. Daarna kun je de files vinden in de map die jij hebt uitgezocht.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rednalsaw
Ok, bedankt. Ik krijg inderdaad een pad. Maar als ik die met verkenner volg kom ik in een map die leeg is zodat ik het pad niet '''verder kan volgen''.

Klopt denk ik wel, (bij mij staan ze er overigens wel)
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{getallen en cijfer reeks}\Microsoft\Outlook Express

maar als je een andere locatie opgeeft zul je zien dat er wel bestanden komen.

Hallo,

Je moet bij mapopties wel aan geven dat je ook de verborgen bestanden wil zien.

Vervolg. In verkenner gezocht naar .dbx. Dan kom ik inderdaad in een map met de door mij aangelegde mappenstructuur in Outlook-Express. Maar als ik die mappen wil openen vraagt XP met welk programma en ze staan aangeduid als AutoCAD (technisch tekenprogramma wat ik heb geinstalleerd) ... ?

zou eerst maar die bestanden kopieeren,. (voor 't geval er iets mis mog gaan).

't klopt dat 't je word gevraagt, want op de beschreven manier maak je namelijk een "complete" backup. (in .dbx formaat en niet allemaal losse emailtjes)

Als je echt alle emailtjes los wilt hebben dan moet je ze waarschijnlijk allemaal apart opslaan.
- email selecteren en slepen naar je harde-schijf.
of Bestand > Opslaan als
- en dan moet je niet vergeten om ook nog 's de bijlagen op te slaan.

Juist. Bijzonder domme vraag misschien, maar je schrijft ''slepen naar harde schijf'', maar ze staan toch al op de HD? Stel dat ik die dbx bestanden op een diskette of CD-R zet, of ze er naar verplaats zodat de bestanden niet meer op de ''originele plaats'' staan. Hoe vertel ik outlook-express dan waar ze nu wel staan? En is het mogelijk een afzonderlijke e-mail ''verborgen'' in een dbx te importeren in word?

dat slepen gaat over als je in outlook express zit.
(dus dan heb 'k niet meer over 't dbx verhaal)

- je gaat dan op bijv: postvak in staan
- klik op een mail
- rechtermuisknop inhouden en dan slepen naar je hd

//////////////////////////////////////////////////

Tsja, ik vraag me af of je de dbx bestanden zomaar kunt verplaatsen, (lijkt me niet).

Tsja je kunt .dbx wel bekijken met bijv:
http://www.mailnavigator.com/download.html
Alleen heb er nooit meegewerkt, dus geen flauw idee (en die versie op de website is voor evaluatie)
////////////////////////////////////////////////////////////////

maar goed wellicht dat iemand anders een goede suggestie heeft?

Zoals Koelman al zei:
"Open outlook express
- op Extra klikken
- Opties
- Onderhoud
- Archiefmap (en dan locatie opgeven) b.v. mijn documenten/post copie. In het vervolg worden al je kopietjes daar neer gezet. Je kunt ze naar hartelust kopieren en naar een cd schuiven en branden.
Als je maar zorgt dat je kopieert en niet knipt!

Als je iets wilt verbergen kun je dat achter een foto doen. Het progje heet Hide in Picture.

Koelman, handig die progjes! Ik zoek al dagen naar JVM.

Laatst bewerkt:
Misschien een leuke aanvulling. Op de volgende site staat een handig freeware programmaatje om je outlook express mailtjes te backuppen. Het progje backupt ook het adresboek, register entries en berichtregels e.d., zodat je alles netjes terug kunt zetten.

*klik*

Boven staan de tip gebruik ik ook , is perfect zeker als een crash hebt of krijgt

Begrijp ik iets niet?

Je kunt toch gewoon alle bestanden in de directory die JKoelman aan gaf (C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{getallen en cijfer reeks}\Microsoft\Outlook Express) kopiëren naar de plek -andere partitie natuurlijk- die je wenst?

Vervolgens verwijs je in OE naar deze nieuwe directory en klaar is Kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan