Waar vind ik de emails van Microsoft Outlook 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
In welke map staan de emails van Microsoft Outlook 2007 ?
Ik kan ze nl niet vinden :(

Vriendelijke groet
Marij

Eerst in de verkenner-> Extra, Mapopties, Weergave. Schakel verborgen mappen en bestanden weergeven in.
Vista : dan ga je naar Users, jouw naam, appdata, Local, Microsoft, Outlook en daar vind je .pst bestanden. Dáár staan ze in.

Eerst in de verkenner-> Extra, Mapopties, Weergave. Schakel verborgen mappen en bestanden weergeven in.
Vista : dan ga je naar Users, jouw naam, appdata, Local, Microsoft, Outlook en daar vind je .pst bestanden. Dáár staan ze in.

Hoi Paja,

Geldt jou oplossing voor alle outlook systemen bijvoorbeeld 2000/2003/en 2007???

Daar ik alleen '07 onder Vista heb draaien durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk van wel.

Daar ik alleen '07 onder Vista heb draaien durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk van wel.

Ok, ik zit nog met outlook 2003, daarom ook mijn vraag aan jou:) Bedankt voor je antwoord:thumb: Twee vliegen in een klap voor jou:)

Ik vind idd de map outlook. Maar er staat slechts een bestand in, genaamd "outlook.pst".
Zitten daar alle postmappen in een bestand? Zoals Postvak-In, Postvak-Uit, Verzonden Items enz. enz?

Trouwens ik werk met Windows XP, en niet met Vista.

Mijn volgende vraag is: Hoe kan ik de emails van Microsoft Outlook importeren in Windows Live Mail. Binnen dit programma kan ik nl alleen kiezen tussen Outlook express 6 en Windows Mail !?! Maar er staat geen Microsoft Outlook bij.

Of moet ik voor deze vraag bij een andere afdeling zijn ?

Marij

Wat je eerste vraag betreft: in de .pst zit álles: contacten, mails, agenda etc. etc. Als je de .pst terugplaatst na een schone installatie van Outlook, dan heb je alles weer terug.

Wat vraag 2 betreft:

Het zou automatisch moeten gebeuren : Klik

Laatst bewerkt:
Ja, dit is ook gebeurd bij het installeren van Windows Live Mail. Alleen heb ik daarna weer een tijdje Outlook gebruikt, omdat ik vond dat Live Mail zo vreselijk traag opstartte. Maar aangezien ik Outlook een heel onoverzichtelijk programma vind heb ik nu besloten om toch met Live Mail te gaan werken. De mails die ondertuusen in Outlook nog zijn binnengehaald heb ik allemaal in een map bij elkaar gezet. Deze ene map zou ik nu alsnog graag overbrengen naar Live Mail. Maar ik zie daar zo geen kans toe :(

Marij

Klik in Outlook dan eens op "Bestand" en daarna op "Importeren en Exporteren" en kies daar voor "Exporteren naar bestand". Volg de Wizzard en als dat gereeds is moet je dat bestand in Live kunnen importeren.

Zie op afbeeldingen de keuzes importeren en exporteren.
Dat sluit niet op elkaar aan :confused:
Marij

Bijlagen

• exporteren in Outlook.jpg
    exporteren in Outlook.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 83
  • importeren in Live Mail.jpg
    importeren in Live Mail.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 69
Dit gaat over de emailadressen, en niet over de emails zelf.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Marij

Je hebt gelijk, foutje van mij, is was tegelijkertijd met een ander topic bezig (zat in mijn gedachten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan