Waar vind ik de map Windows Live Shared?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,

Ik krijg steeds de foutmelding:helpmij.webp
Nu las ik elders op dit forum dat dit te vinden is in Windows Live Shared,
maar die kan ik nergens vinden.
Essentials is al diverse keren verwijderd en opnieuw gedownload, maar
ook dat helpt niet.

Yep! Alles al meerdere keren geinstalleerd en gedeinstalleerd, zowel via configuratiescherm als met Revo.

Ik had deze al gezien, maar dacht dat het onbetrouwbaar was,
Ik kom niet verder dan hetvolgende
helpmij1.webpHelpmij2.webp
Zou u die eerste willen vertalen?

@grace101: Je hoeft smtp4dev helemaal niet te downloaden: Het gaat om de tip die in de link van Lange Pier stond:
Open (naast elkaar) 2 Verkenner mappen, met de mappen:
C:\Program Files\Windows Live\Shared
C:\Program Files\Windows Live\Mail

Kijk of in de laatstgeopende map het bestand wldcore.dll staat, en kopieer die naar de andere geopende map.

EDIT: Ik zie dat Lange Pier zojuist ook had gereageerd met gelijkluidende boodschap.

Tijs.

Helpmij3.webphelpmij4.webp
Niet te volgen! Ik kan Live Essentials niet vinden om te verwijderen en als ik het opnieuw wil installeren staat er dat de nieuwste versie er al opstaat, waar dan?
Bovendien kan ik Live\Mail en Live\Shared niet vinden.

Programmas staan bijna altijd in "Configuratiescherm" onder programmas of zo...
als je een ENG versie heb is het:
Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features
ik heb geen NL versie.

En wel lezen....
dnties schijft:
Code:
C:\Program Files\Windows Live\Shared
C:\Program Files\Windows Live\Mail

en jouw plaatje laat de inhoud zien van
Code:
C:\Windows\
Geloof dat dit niet helemaal dezelfde lokatie is...... :o

Laatst bewerkt:
Eindelijk weer online! Had het hele spul plat liggen! C schijf vol, geen herstelpunten meer enz.
Heel veel programma`s tijdelijk verwijderd en toen dit gedownload: Bekijk bijlage 259077
Hier de programma`s op configuratie scherm, ik geloof dat ik ze allemaal al geopend heb, maar ik kan het nergens vinden.
Helpmij 6 confi.webp
De mail doet het weer, maar de pc is erg traag en ik kan geen programma`s meer kwijt op de C schijf.
Hoe nu verder?

Abraham heeft het daar geweldig opgelost, ben ik echt niet meer nodig, oeps, na vele progjes en repley's toch niet opgelost.....
Wat een kul.

@Lange Pier: Ach, hij heeft in ieder geval Conduit search en MySearchDial adware/browser hijacker verwijderd. En hij heeft hetzelfde probleem als iedereen die via een forum hulp verleent: Je staat niet fysiek bij de computer/laptop waar het over gaat.
Overigens zie ik ook vermeld dat Microsoft SQL Server Compact Edition op de computer staat. Mogelijk zijn de daarin gehoste databases met hun (transactie-)logs nu waanzinnig groot en kunnen gecomprimeerd worden (shrinken en truncaten), maar dat zal wel duidelijk worden als succesvol een TreeSize uitdraai ergens is neergezet.
[Ook WER crashrapporten kunnen groot zijn, maar ik kan even niet beoordelen of die zijn opgeschoond, ondertussen. Verder zijn in de C:\Windows\Installer map doorgaans een hoop patches (=.msp bestanden) 'obsolete' die verwijderd kunnen worden en verder kan cleanmgr.exe (=Schijfopruiming) doorgaans een ongelofelijke hoeveelheid Windows Update backup-bestanden opruimen (zie deze link, wellicht moet eerst de daar aangegeven update geïnstalleerd worden als dat al niet was gebeurd, pas tijdens een herstart worden deze Windows Update backup-bestanden effectief verwijderd).]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Ach, hij heeft in ieder geval Conduit search en MySearchDial adware/browser hijacker verwijderd. En hij heeft hetzelfde probleem als iedereen die via een forum hulp verleent: Je staat niet fysiek bij de computer/laptop waar het over gaat.....Tijs.
Dat (vet gemaakte) is vaak een probleem...(zit zelf ook liever achter een systeem, je kunt zoveel meer en sneller, ook bijv met een server overnemen op afstand.. als een schijf niet echt lekker loopt.. dan hoor je dat niet en kan toch tot bepaalde storingen leiden; heb nu ook een schijf die af en toe tikt, de health check onder Debian zegt dat ie ok is ... dat tikken had ik op afstand nooit gehoord...)

Het is iig een positievere benadering dan een soort van "jalousie de métier.. " ;)

Ben ook benieuwd hoe dat probleem van Grace opgelost gaat worden...

deze discussiedraad op nationaalcomputerforum.nl
Overigens meen ik te zien dat Abraham voorstelt de hele pc/laptop weer terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Dat lijkt me niet echt gewenst en ook (nog) niet nodig, maar dan moet de pc wel flink worden opgeschoond.

Ik gaf nog 2 tips in posting #14, waarvan die van Schijfopruiming (naar mijn idee) echt wat gaat opleveren. Verder staat hier nog een tip m.b.t. de $Windows.~WS map en verder nog een uitbreiding op mijn tip over Schijfopruiming ("Vorige windows installatie").
Ik vraag me trouwens af of je nu met Windows 7 werkt of met Windows 10, want die map $Windows.~WS wordt doorgaans bij een installatie (of upgrade) van Windows gebruikt.

Tijs.

Ik werk met Windows 7 ik heb alleen een melding van Microsoft gehad over Outlook ivm Live Mail, misschien komt het daardoor.
Verder kan ik nauwelijks mailen en al helemaal niks downloaden!

Even kort dan (de update zal waarschijnlijk al op eerder je pc zijn geïnstalleerd):
Start cleanmgr.exe, kijk (na het kiezen van de C: schijf) of je de knop "Systeembestanden opschonen" hebt, klik die, en bekijk wat er allemaal weg kan.
Kandidaten die mogelijk bij jou veel opleveren:
a. Windows Update opschonen
b. Bestanden van Windows Foutrapportage
c. Vorige Windows installatie (indien die er tussen staat)

Tijs.

De oorzaak van het probleem is bekent. Ik had maar 50 gig aan mailtjes erop staan............. :o
Geloven jullie dat? Mag het navragen aan een wisperbird. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan