Waar vind ik een ISO van W7 Home Premium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Berichten
28
Van de week heb ik uit nieuwsgierigheid de Consumer Preview van Windows 8 geïnstalleerd. Onder dit besturingssysteem loopt m'n laptop (Asus X5QSF) op willekeurige momenten vast en bovendien openen programma's (games en AutoCAD) niet meer.

Kortom: Ik ben het zat en wil terug naar Windows 7. Ik heb een half jaar geleden met een programma van Asus een backup gemaakt van Windows 7 Home Premium, die een mindboggling 6 DVD's in beslag neemt (!!). Daarmee krijg ik meteen alle programma's waarmee Asus mij probeert te helpen (Utilities en andere troep).
Wat ik veel liever heb, is een volledig cleane versie van W7. Die heb ik niet op DVD staan, vandaar dat ik me afvroeg of ik op de nette, officiële weg ergens een ISO van Windows 7 kan bemachtigen, om die vervolgens op DVD te branden en te installeren. (Ik heb een illegale versie van Windows 7 Ultimate in bezit, maar als het even niet hoeft, gebruik ik die liever niet.)

Ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is! Alle reacties worden zeer gewaardeerd :)
 
Hoi,

Het is legaal om Windows 7 Home Premium te downloaden als je een legale licentie hebt.
Ookal is het legaal, het is tegen de regels van Helpmij om je er verder mee te helpen, helaas.

Groet,
Pity
 
Dank voor je reactie! De ISO zag ik niet op de website van Microsoft staan, dat vond ik nogal opmerkelijk. ;-)
 
(Ik weet niet of ik deze vraag mag stellen binnen de regels van dit forum. Indien niet, graag laten weten en natuurlijk mijn excuses!)

Kan ik Windows 7 Ultimate installeren, om vervolgens mijn key voor Home Premium in te vullen, waarmee ik dan een 'afgeslankte' versie van Windows krijg? Of moet ik écht specifiek een Home Premium-ISO hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hoi...

Neen dat gaat niet.Je moet dezelfde versie gebruiken als waarvoor je key bedoelt is.
Kun je niet bij iemand een dvd lenen??
 
Laatst bewerkt:
@ RobBos,

Ook geen verkapte links plaatsen, die naar Brein verwijzen. Laat het modereren maar aan ons over.

@iedereen,

Via Helpmij.nl mogen er geen links of hints uitgewisseld worden. Ook niet via email of PM!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb elders een ISO gevonden en geinstalleerd. Ging prima!

Hoe dan ook, m'n vraag is beantwoord en m'n probleem opgelost, allemaal ontzettend bedankt voor de reacties en het meedenken!
 
Waarom weer voor een nieuwe key betalen als men er al 1 heeft en alleen maar een dvd nodig heeft?
Of dus ergens vandaan halen via het www of ergens bij iemand lenen. Daarmee de installatie doen met zijn of haar eigen key.

EDIT: is al opgelost. Waren beide tegelijkertijd met een posting bezig:D
 
119 euro voor dus alleen de dvd das een hoop geld..Bij de buren was die wellicht gratis.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan