Waar vind ik het ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgianEagle

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
79
Installatie

Beste,

ik probeerde mijn nieuwste aanwinst te spelen na installatie, maar toen ik het spel wou starten kwamen er de volgende errors op het scherm. Weet iemand waar ik die setting van die AGP Apture Size of wat het probleem ook mag zijn kan goed zetten ?

Ter informatie zit ik op een Toshiba, met volgende systeem:
Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 2

512 RAM
3,07 GHz (kloksnelheid)

2002265565119890826_rs.jpg


2002228673503358835_rs.jpg


Alvast bedankt, :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen al gelezen op de site van microsoft dat ik het moet zoeken in het BIOS. Maar het probleem is dat ik het daar niet vind.
 
De tweede foutmelding geeft aan dat je te wijnig videogeheugen hebt.
Welke videokaart zit er in je computer?
De oplossing zou kunnen zijn, als je videokaart goed genoeg is, wat er in het bericht staat:
hetstart de pc, maar vóórdat je het laadlogo van XP te zien krijgt -> (herhaaldelijk) drukken op meestal F1 of F2, of zoals in het bericht staat DEL (dus gewoon in het zwarte scherm dat je voorbij ziet vliegen, meestal met wat witte tekst.
Je komt nu in je BIOS, een DOS-achtig scherm waar je allerlei dingen kunt instellen. Zoek naar de optie (die lijkt op) AGP aperture size, of kijk bij de andere instellingen van je videokaart.
Als je videokaart dit kan, moet je de grootte van het geugen instellen op meer dan 256 mb

edit:
oke, je bent dus al in het bios, dan moet je echt iets vinden met AGP of instellingen van je videokaart...
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik vind het echt niet in terug. En heb schrik dat ik een verkeerde instelling wijzig.

2000363779099363676_rs.jpg


Welk submenu open ik om te weten welk mijn grafische kaart is ?
 
Ik weet niet of je er iets mee bent, maar ik heb al gevonden dat het biossysteem de versie 5.1.2600.2180 is.
 
Veld Waarde
Video Adapter Eigenschappen
Apparaatbeschrijving ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series
Adapterserie ATI MOBILITY RADEON 9600/9700 Series
BIOS Versie BK-ATI VER008.011.002.021
Chiptype ATI MOBILITY RADEON 9700 AGP (0x4E50)
DAC Type Internal DAC(400MHz)
Geinstalleerde Besturingssoftware ati2dvag (6.14.10.6422 - ATI Catalyst 4.2)
Geheugengrootte 64 MB

Video Adapter Fabrikant
Firmanaam ATI Technologies Inc.
Productinformatie http://www.ati.com/products/gamer.html
Besturingssoftware download http://www.ati.com/support/driver.html

Het maximum zou volgens de site wel 256 MB zijn .. dus normaal zou dat volstaan. Kan ik dat zonder BIOS updaten ? Waar ik vind het écht nergens terug in die BIOS. Die is trouwens opmerkelijk beperkt vind ik. 4 kleine menu's met maar een 5tal opties per menu.
 
Laatst bewerkt:
Gaat het hier om het spel Cossacks II ? [gezien de vopyl.dll]

Dat zou je met 64 Mb videogeheugen [zij het op de laagste instellingen] moeten kunnen spelen, ook 512 Mb RAM is de ondergrens...:

System requirements
Minimal:
OS: Win98/ME/2000/XP
CPU: 1500 MHz
RAM: 512 MB
Video: 64 MB, directX 8.1 compatible
Sound: DirectX 8.1 compatible
DirectX 8.1 or higher
CD-Rom: 12x CD-ROM
2GB HDD

Recommended:
OS: Win98/ME/2000/XP
CPU: 2400 MHz
RAM: 768 MB
Video: 128 MB, directX 8.1 compatible
Sound: DirectX 8.1 compatible
DirectX 9.0c or higher
CD-Rom: 12x CD-ROM
2GB HDD
 
Ik ben bang.... weinig.... je zit in een soort "catch 22" .... het spel wil 64Mb videogeheugen en 512Mb ram..... als je de agp aperture verhoogt gaat dat van je ram af.... [die aperture is het stuk RAM dat de videokaart mag gebruiken indien het op de kaart aanwezige geheugen onvoldoende is]... Een videokaart met 256Mb zou een oplossing zijn......

Schakel alle lopende applicaties uit en probeer het nog eens.... Je hebt wel DirectX 9.0c geinstalleerd?
 
En hoe schakel ik alle lopende applicaties uit ? :confused:
Want nu ben ik niet mee over wat je't hebt.
 
Sluit alle lopende programma's af [virusscanner, evt andere dingen die op de achtergrond draaien] om zoveel mogelijk geheugen vrij te maken, en probeer opnieuw te installeren.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan