Waar vind ik mn Standaard- gateway nummer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janny Rutjes

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
143
Heb gisteren een nieuwe pc gekocht, maar het lukt me niet mn instellingen in te stellen zodat ik op internet kan komen.
Mn IP-adres is juist ingevoerd maar mn Standaard-gateway nummer weet ik niet. Als ik op mn oude pc via
configuratiescherm/netwerk wil kijken staan er geen nummers ingevuld. Alleen lege blokjes.

Via zo'n site die informatie geeft over je eige pc ben ik achter mn IP-adres gekomen.

Is er misschien nog een manier om achter de Standaard-gateway nummer te komen. Het blaadje met instellingen ben ik kwijtrgeraakt.

Ik heb een kabelverbinding van Chello, loopt via Arnhem.

Nieuwe pc is Windows XP

Bvd Janny
 
Volgens mij hoef je helemaal geen gateway in te vullen, laat staan een IP. Chello werkt met een DHCP server die automatisch IP nummers toewijst.

Kijk anders even op www.chello.nl voor de instellingen.

Heb je in die nieuwe PC een andere netwerk kaart als in je oude? Dan moet je even de helpdesk bellen, dan geven zij even je IP nummer vrij voor je nieuwe netwerk kaart.
 
Hij doet het

Net UPC gebeld en de account werd ge-reset...

Het is dus opgelost.

Bedankt voor het snelle antwoord

Groetjes Janny
 
Standaarsgateway

Ga naar Uitvoeren>typ CMD in>typ in dat zwart kader: ipconfig en dan staat ergens je Standaardgateway:thumb::thumb:
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ga naar Uitvoeren>typ CMD in>typ in dat zwart kader: ipconfig en dan staat ergens je Standaardgateway:thumb::thumb:

Kijk in het vervolg even hoe oud een topic is.
deze is van 2003 en zal ondertussen wel opgelost zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan