Waar/welke drivers voor Windows 7 te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Hallo allemaal,

ik ben sinds gister overgestapt op Windows 7, alleen liep ik tegen een paar problemen vast. Ik wilde drivers gaan installeren van een oude cd (P5VD2-VM/P5V-VM SE DH) (VIA P4M900 Chipset support cd) die ik bij mijn moederbord (asus) kreeg.
Alleen deze cd kan niet gedraait worden op Windows 7. Nu kan ik mijn headset niet gebruiken:( en ik weet niet waar en welke drivers ik allemaal nodig heb. Ik heb alle updates van Windows 7 al geinstalleerd en heb al verschillende driver programma's gehad, maar daar voor moest je betalen.

Weet iemand hoe ik mijn headset aan de praat krijg en welke drivers ik allemaal moet hebben met de bijbehorende downloadlink?

Alvast bedankt!

Groetjes Luuk
 
Zo te zien is het een Realtek geluidskaart.

Lijkt me dat je de driver hier kunt vinden.

Overigens een volgende keer niet lomp een ander besturingssysteem installeren vóórdat je alle drivers voor dat besturingssysteem bij elkaar hebt of minstens weet waar je ze precies kunt vinden. De Compatibility wizard van de W7 DVD is er niet voor niets!

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

de driver met de link die je stuurde heb ik al geinstalleerd. (Het downloaden duurde jaren) en na de installatie was er niks verandert:confused:?
 
Eerst de chipset drivers maar eens downloaden en installeren, daarna de rest
 
Hoi hoi,

ik ben erachter gekomen dat als ik via de cd verkenner zoek, sommige setups wel kan laden. Alleen als ik dan de Realtek Audio installeer en mijn pc opnieuw opstart komt er te staan dat er een fout is opgetreden in Windows en dat er een systeemherstel moet worden uitgevoerd dat de nieuwe software etc. ongedaan maakt. Dus dan werkt mijn driver weer niet... :(
 
Hoi !

Dan heb je niet de goede...

Download die driver eens in de juiste comptabiliteitsmodus, en als administrator !

Greetz,

Harry.
 
Het probleem is nou juist dat ik de juiste driver niet kan vinden!

Ik heb al zo vaak die installatie van de realtek site gedownload en geinstalleerd, maar er verandert niks!
 
Hoi !

Begin nu is gewoon bij het begin:

Hier: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us kies je in het bovenste rolmenu voor moederbord, dan voor socket 775, en dan zoek je je mobo op !

Dan wordt er gevraagd naar je OS, als er Win 7 bij staat kies je daarvoor, anders voor Vista.

Download eerst de chipsetdrivers die daar staan, installeer die (indien nodig in de juiste comptabiliteitsmodus).

Daarna onder audio de drivers voor je geluid, installeren etc. etc.

Greetz

Harry.





Dan
 
Hoi !

Het was me weer een genoegen !

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

ik kom weer terug op mijn vraag:
mijn audio en headset werken nu prima, maar ik heb nog steeds niet de juiste chipset driver gevonden en ik heb ook geen idee waar ik die kan vinden?

Edit: ik heb op de site die Harry stuurde mijn mobo en versie ingevuld en als operating system other. Maar toen kwamen er alleen maar Bios downloads uit?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog steeds niet welke chipset drivers ik nodig heb en welke audio drivers. De videokaart drivers werken prima.

Moederboerd: Asus P5VD2-VM
 
Die zijn er niet volgens de site van Asus, de makers van je moederbord!
 
Hoi !

Waarom en wat zit je nu te zoeken aan drivers als alles goed werkt ?

Als je verder geen vraagtekens aantreft in apparaatbeheer begrijp ik niet wat je nu nog wilt !

Zie je eigen antwoord op 23 jan. 18.54 uur.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Waarom en wat zit je nu te zoeken aan drivers als alles goed werkt ?

Als je verder geen vraagtekens aantreft in apparaatbeheer begrijp ik niet wat je nu nog wilt !

Zie je eigen antwoord op 23 jan. 18.54 uur.

Greetz,

Harry.

Zeeeeeeeeeeeer zinvolle aanvulling, andere post niet gezien Harry...
 
Dat was een foutje:p ik bedoelde dat mijn audio etc. was gemaakt, maar mijn chipset drivers niet.
 
Hoi !

Quote: Als je verder geen vraagtekens aantreft in apparaatbeheer begrijp ik niet wat je nu nog wilt !
Einde quote .

Greetz,

Harry.
 
Hoi hoi,

omdat er geen chipset drivers te vinden zijn heb ik het er maar bij laten liggen. Alles werkt tenminsta, maar de games gaan niet echt soepel.

Toch bedankt.

Luuk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan