Waar zijn mijn e mailberichten gebleven ná een herinstallatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Ik heb XP opnieuw moeten installeren. Dat heb ik gedaan óver een bestaande Xp versie heen. Daardoor heb ik gelukkig nog wel al mijn bestanden en programma's. Mijnoutlook boxen zijn nu natuurlijk helemaal leeg.
Nu wil ik wel weer graag mijn email berichten terug. Waar kan ik die vinden?

Groeten,

Ron
 
Die staan in C:\Documents and Settings\%profiel%\Local Settings\Application Data\Identities\{50F9E25F-AFB9-47C0-B54A-965FADCCF2F1}\Microsoft\Outlook Express

Je kan ze kopieren naar je nieuwe profiel.
 
ik zoek me wild...

ik heb de optie verborgen bestanden weergeven aangevinkt...

ik kom wel zover als tot identities, maar dan zijn er twee mappen die wel een soortgelike naam hebben, maar ze zijn leeg

(ik ben bang dat die lege mappen mijn huidige outlooki boxen zijn)
 
Hopelijk levert zoeken naar *.dbx bestanden nog iets op. Dat zijn nl. outlook express mail archief bestanden.
 
Ik heb mijn outlook express geopend en via "importeren" adresboek wel mijn oude adtres boek kunnen vinden in nagenoge dezelfde verwijzing die jij me gaf.
Nu neem ik aan dat ik vrijwel op dezelfde wijze ook mijn voormalige inbox en outbox kan importeren.
 
Zoeken naar *. dbx levert helaas niets op.

Het kan toch niet zo zijn dat al die mails weg zijn?
 
Importeren van *.wab (adres boek) en *.dbx (mails) is een verkapte vorm van kopieren naar de juiste mappen, maar probeer het eens.
 
Geplaatst door Ronald61
Zoeken naar *. dbx levert helaas niets op.
Het kan toch niet zo zijn dat al die mails weg zijn?


Lijkt erop dat de installatie je profiel opnieuw heeft gemaakt. Werkte je onder de standaard Administrator account? Handiger is om een aparte account met een eigen naam te maken en te gebruiken. Deze kan je wel administrator rechten geven als je dat makkelijk vindt. De Administrator account is nl een standaard account, één met een niet-standaard naam zou ongemoeid moeten blijven bij herinstallatie zonder format.
 
wat is dan precies de opdracht?
In Outlook
importeren > berichten> Outlook 6> bladeren en dan ????
 
juistem en als ik de map dus aanklik die geïmporteerd moet worden dan krijg ik mededeling dat de map leeg is.

Al die berichten dus weg, ben ik bang?
Jammer, want een paar daarvan waren wel belangrijk.
 
Ik heb ze allemaal gevonden! dat is mooi. maar ik krijg ze niet geïmporteerd.
Via OE6imprteren geeft het aan dat de map leeg is. Als ik echter ga kijken , via de verkenner zijn ze niet leeg en zijn daar al mijn berichten.

Ik ben ze zelfs allemaal gekopieerd naar mijn documenten, maar dan krijg ik ze ook niet geïmportreerd
 
Ook niet als je ze in de goede C:\Documents and Settings\%profiel%\Local Settings\Application Data\Identities\{50F9E25F-AFB9-47C0-B54A-965FADCCF2F1}\Microsoft\Outlook Express -map zet? OE leest die map bij opstarten.

(Hoe vond je ze nu?)
 
Er zijn twee mappen met mijn profielnaam. Ik was aan het zoekn in mijn huidige profiel (die dus na de herinstallatie), maar ik moets zoekn in mijn oude profiel. Die map had Windows nog wel bewaard.
Maar verdikkeme zeg, het valt nog niet mee.

Nu heb ik die bestanden vanuit mijn oude profiel/identities gekopieerd naar mijn ieuwe profiel, maar nog steeds geen res***taat.
Misschien doe ik toch nog iets verkeerds
 
hé hé, het is allemaal gelukt.

Ik heb de bewuste dbx mapjes maar gekopieerd naar mijn documenten. Met importeren de map mijn documenten gebruikt en toen lyukte het.

Misschien een beetje omslachtig, maar ik ben er uit.

Bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan