Je zegt iets tegenstrijdigs..
"Hoe kan ik zien welke a-mailprogramma ik gebruik?" en "Ik heb sowieso Windows Live mail".
Je kunt overigens op verschillende plaatsen zien welk programma je gebruikt: opstartpictogram, in de balk bovenin, enz.... Wel even zelf een beetje moeite doen, zou ik zeggen.
Om je te helpen is het essentieel welk e-mail programma je gebruikt. Instellingen zijn voor elk e-mail programma weer net even anders. Ik ga er maar van even van uit dat je Windows Live Mail gebruikt. Ik werk zelf met Outlook 2010, maar ik heb WLM op een virtuele machine draaien, dus ik kan wel even voor je kijken.
Als het goed is heb je links een index staan met (meestal) de naam van de provider, maar kan ook een andere (door jou zelf gegeven) naam hebben. Als de index er niet staat, kun je deze zichtbaar maken via tab 'Beeld' en pictogram' Compacte weergave'. Onder de naam van de provider staan een aantal standaard mappen, zoals Postvak IN en Verzonden items. Ook kun je zelf extra mappen aanmaken. Normaal gesproken kun je dan de berichten er naar toe slepen of kopieren/plakken. Maar kennelijk lukt dat bij jou niet.
Ga eens aan de slag met bovenstaande en geef zo precies mogelijk aan wat er ‘niet goed gaat’.
Dan kijk ik (of iemand die meer ervaring heeft met WLM), wel verder.