Waar zit de video kaart? En CPU vergroten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo mensen,
in de onderstaande screenshot mijn dode laptop.
Gote kans dat de moederboard kapot is, en dat DEll hem niet repareerd want ik heb hem bijna 2 jaar en ze reageren niet...
Maargoed, ik heb een vriendin met een laptop, een acer aspiron 1535, ze speelt graag de sims 2 (of 3) maar die videokaart kan het niet aan.
Daarom bedenk ik deze video kaart (NVIDIA GeForce 9300M GS) daarin te bouwen.
Probleem, Ik weet NIET waar deze zit, en of deze werkt met die laptop.
Ook heeft deze 2 chipjes, ik denk dat het CPU is, dat is 2x2 gig, kan ik die in een ASUS laptop bouwen?
Dus:

Waar zit de videokaart?
kan ik deze inbouwen op een acer aspire 1535

Kan ik de CPU chips in mijn ASUS k52JC doen en is hij dan sneller?

DE laptop zelf is een 32 bits.
Niet overgeklokt maar moederboard dood.
Het is een Dell Vostro 1520.
Bedankt voor jullie antwoorden!:
[smallIMG]http://www.fileden.com/files/2008/7/31/2028610//DSC00829[1].JPG[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat groene kaartje of hij zit in het andere vak maar ik weet het niet zeker want ik weet en ken ze eigenlijk aleen in computers dus maak eens een foto met de andere open maar ik denk dat het de groene is.

helaas, je videokaart zit vast op het moederbord gesoldeerd, net als in het gros van de laptops.
je cpu overplaatsen lijkt mij ook geen goed idee te zijn. het geheugen kan je bewaren, ik zie op de foto 3 geheugenbankjes. altijd handig, maar pas wel op met statische elektricitijt, ontlaad jezelf eerst anders is het geheugen kapot.

@royb3 Het zijn maar 2 bankjes geheugen. Het lijken er meer omdat ze over elkaar heen gaan voor de helft.

Videokaart zit zoals al gezegd vast op het moederbord. En de CPU(boven de koeler/fan) zou ik niet in een andere laptop stoppen als ik jouw was. Grote kans dat deze meer warmte produceert dan de CPU die nu in een laptop zit en daar is de koeling niet op berekend. En dan is ook nog maar de vraag of het moederbord van de andere laptop het wel ondersteund.

dit kan je echt vergeten zoals ronald al zecht laptops zijn precies op maat gemaakt een videokaart kan je niet zomaar even overplaatsen
dit kan wel bij desktops alleen niet bij laptops

Even terugkomend op de kapotte Dell.
Is er nu nog garantie?
Zo ja, niet gaan zitten wachten, maar bellen!!!

@ allemaal.
Nou bedankt, dus ik lees ongeveer dat het niet zon heel goed idee is om alles in adnere laptops te doen.
Nouja, dan maak ik nog altijd van de harde schijf in extrene hardeschijf :P Even opzoeken wat ik daarvoor allemaal nodig heb.
@ Aptje
Er is nu nog wettelijke garantie (2 jaar).
Probleem: Ik heb hem via school gekocht, dus dell zegt da ik naar school moet.
School geeft aan dat ze doen wat ze kunnen, maar ik moet contact opnemen emt dell.
Dell een brief gestuurd met dat ik binnen 2 weken antwoord wou hebben.
Naja nu is het 2 maanden verder.
Ze maken me vrij boos! Maargoed, ik weet nu welk merk laptop ik nooit zal kopen.
EN verder, tja ik zal nog wel mijn best doen, want het is wel weggegooid geld..

Om terug te komen op de fotos die ik gistren heb beloofd:
[smallIMG]http://www.fileden.com/files/2008/7/31/2028610//DSC00830[1].JPG[/smallIMG]
Bovenaanzicht van alles open (wat er open te maken viel)

[smallIMG]http://www.fileden.com/files/2008/7/31/2028610//DSC00831[1].JPG[/smallIMG]
De CPU chip dingen..

[smallIMG]http://www.fileden.com/files/2008/7/31/2028610//DSC00832[1].JPG[/smallIMG]
De wifi chip.

Weet iemand waar de videokaart zit?
De harde schijf heb ik er niet uitgehaald omdat ik deze niet wil aanraken mocht ik achteraf toch nog garantie krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
videokaart zit erop gesoldeerd sloop je die eruit is het einde oefening videokaart....

de videokaart zit onder de kopere staaf die van de fan naar beneden gaat je ziet daar 3 chips een van de drie is de gpu

zoals je al kun zien zit deze vast aan het moederbord

Laatst bewerkt:
Helaas.
De harde schijf kan ik gebruiken als externe harde schijf toch?
Wat heb ik daar voor nodig??

Een externe behuizing 2.5 " .
Even opletten of je ide of sata uitvoering nodig hebt.
Verder zijn de behuizingen usb 2.0 en ook al 3.0 in de handel.

wat houdt sata in?
en als ik 3.0 neem, werkt mijn schijf dan ook in een 2.0 aansluiting?

Je harde schijf is toch een sata?
Toch geen ide?
Kijk maar op je hd.

Tegenwoordig heb ook al externe behuizingen met usb3 of esata aansluiting.
Die externe behuizing met de harde schijf erin wordt via usb aangesloten op een pc-+aptop.
De overdracht gaat sneller als dat via een usb3 poort kan gebeuren.
In de toekomst zal nog meer dan nu via usb3 gaan,zoals we dat ook met usb1 naar 2 ook hebben gehad.
Als je nu een aanschaf doet, is dat misschien iets om rekening mee te houden.

Het is inderdaad SATA.
250 Gb.
Verder, ik kan dus gewoon als ik een 3.0 behuizing koop deze aansluiten aan een 2.0 input?
En heb ik hiervoor externe stroom nodig os hoeft dat niet?

Bedankt voor je antwoord ;)

Bluetooth

He bedankt! Net wat ik nodig had!
En alle anderen ook bedankt voor jullie antwoord!!

Gr.

Bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan