waar zit mijn videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herbertie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Berichten
20
voor mijn pc (acer sa85) heb ik een nieuwe videokaart gekocht met pcie aansluiting.
ik wilde graag een nieuw spel spelen, maar dat kon mijn oude kaart niet aan.
ik wilde de videokaart erzinzetten, maar ik zag helemaal geen videokaart in mijn pc zitten.

nu heb ik een vraag: waar zit de videokaart? of zit er wel een videokaart in?
en hoe moet ik mijn nieuwe kaart erin stoppen?

alvast bedankt,
 
Er zal er wel een ingebakken op hetmoederbord zitten. Als jij hier even een foto van je moederbord plaatst, dan omcirkel ik hem wel even.
 
Ja, als jij een poort vrij hebt voor een videokaart, dan kan dart. Er waarschijnlijk dat jij dat hebt. Ik kan vast wel een voorzetje geven: Je hebt witte PCI poorten en daarnaast zit vast wel een PCIe poort. Hier is ie geel:

[smallimg]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/PCI_und_PCIe_Slots.jpg[/smallimg]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat klopt. er zit een oranje in. ik kan hem daar net niet in stoppen, want daar is mijn videokaart te lang voor. wat nu?
 
en je moet hem dus in het pcie x16 slot doen. (hij hoeft niet perse oranje te zijn)
 
Dan is het geen PCI-e kaart maar een AGP kaart... En sowieso, weet je zeker dat de voeding sterk genoeg is om de kaart aan te kunnen?
 
witte pinnetje aan de rechterkant naar rechts duwen, zodat er een opening ontstaat. lukt dit niet, dan NIET doen.
 
Ja, misschien een foto van de kaart en de aansluiting?
 
@herbertie
klik
en waarom stuur jij geen foto van hoe het er bij jou uitziet? dat zou een heel stuk makkelijker zijn.

@ de rest: ik heb thuis 2 verschillende mobo's waar een oranje pci-expres slot in zit. het hoeft dus niet perse agp te zijn.
 
zo een pinnetje als op de foto heb ik wel.

die kan ik ook naar de zijkant trekken. maar dan kan hij er nog steeds niet in.

ik snap ook niet hoe dat wel kan

ik zal kijken of ik een foto kan maken
 
Hij moet in de oranje sleuf. Past die daar niet in en past die ook niet in een andere? Dan heb je waarschijnlijk een miskoop gedaan:eek:.
 
precies dat is het. hij komt gewoon tegen de achterkant van mijn kast.

ik zou er een stuk kunnen uitzagen
 
andere kast kopen of andere videokaart

tenzij jij je kast wil slopen:evil:

maar dan nog is je voeding sterk genoeg voor de videokaart en welke videokaart probeer je hier in te doen?
 
Laatst bewerkt:
Aan jou de keus ;) . Als je denkt dat het zagen wel zal lukken moet je het doen maar ja mag ons ook om advies vragen voor een andere kast waar je je hardware dan inbouwt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan