• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde 15 wordt als 2 aparte waarden gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSVSupporter

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
148
Ik zit met een groot raadsel.

In dit bestand heb ik een draaitabel gemaakt. Maar de waarde 15 wordt op een of andere manier als 2 aparte waarden gezien, zowel bij lengte, breedte als hoogte.

Ik heb van alles geprobeerd om de dubbele waarde eruit te krijgen en netjes dit in 1 item weergeeft. Maar ik kan niet ontdekken wat er fout gaat.

Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    100 KB · Weergaven: 42
Ik heb het bestand naar iemand gemaild met Excel 2003. Daar de draaitabel vernieuwd en toen deed 'ie het wel goed.
Ook het bestand gemaild naar iemand anders met Excel 2007 en ook daar ging 'ie fout.
 
Update: Dit bestand is een deel van het oorspronkelijke bestand.
Met het oorspronkelijke bestand gaat 2003 ook de fout in.

Wie helpt?
 
PSVsupporter,

heeft het misschien iets te maken met de formule die in F3 staat?


Koosl
 
Die formule staat eigenlijk in elk veld, maar omdat de bijlage maar 100kb mag zijn, heb ik de overige velden even als waarden geplakt. En als je alle velden als waarden plakt, krijg ik nog steeds problemen.

Ik heb het inmiddels anders opgelost. Ik heb de kolommen in kolommen ernaast, nogmaals afgerond op hele getallen. Wel erg vreemd, want zoals je in die formule al kon zien, rond ik de boel al af.
 
Beste,

Je het toch ergens last van floating point:
http://support.microsoft.com/kb/78113

Via de draaitabel heb ik achterhaald welke '15' de een is en welke de ander. Als ik deze twee verschillende '15' van elkaar afhaal, is het resultaat 0. Als ik dit vermenigvuldig met 1000000000000000 komt er een getal uit. Er is daarom verschil tussen de twee `15' .
Overigens vind ik dit erg raar omdat je al afrond en dat is doorgaans de remedie tegen verschillen voortkomend uit het floating point-probleem/

Richard
 
Ja lijkt er inderdaad op. Wat wel vreemd is, is dat dit verschil juist in de draaitabel naar voren komt.
Ik heb bij de brongegevens geprobeerd dit verschil boven water te krijgen, maar daar zie ik 'm niet.
 
Raadsels doen we niet aan, m.a.w. topictitel aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan