• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde aan gegevens uit dropdown menu geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter dtje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
okee, dat is allemaal ingevoerd, het schiet al op.

Wigi, nu snap ik niet hoe ik bv 4 van die pulldownmenu's met allemaal dezelfde gegevensonder elkaar moet krijgen. wat moet ik dan aanpassen/toevoegen?

Voor elke cel zet je dezelfde Data > Valideren > Lijst

Of bedoel je iets anders?

Wigi

=ZOEKEN(D5;klanten;Ordernummer) dit is de formule in F5.
In D5 (D en E zijn samengevoegd) staat een pulldown menu met klanten, echter als ik nog geen keuze gemaakt heb in D5 is de uitkomst in F5 #N/B.

=ZOEKEN(D5;klanten;Ordernummer) dit is de formule in F5.
In D5 (D en E zijn samengevoegd) staat een pulldown menu met klanten, echter als ik nog geen keuze gemaakt heb in D5 is de uitkomst in F5 #N/B.

Een klein voorbeeldbestandje is handig hier...

Ik denk dat we het vrij snel kunnen oplossen dan met standaard formules.

Wigi

Hallo

de klanten lijst staat in een andere file, dus ik kan niet veel doen zo.

Als dat sensitieve informatie is, kies dan fictieve namen.

Wigi

In E4:

=ALS(C4="";"";ZOEKEN(C4;klanten;Ordernummer))

De rest is analoog.

Wigi

het werkt!! echter de opmerking analoog snap ik niet echt? Misschien te technisch?

het werkt!! echter de opmerking analoog snap ik niet echt? Misschien te technisch?

Niet te ver zoeken: het betekent "gelijkaardig" (voer de formule gewoon door, alleen de celverwijzing wijzigt, verder niets)

Wigi

ok nu heb ik dus, kan dit ook vice versa? dus twee richtingen op nu kan ik alllen klant in geven en wordt klantnummer erbij gegeven. Nu wil ik dus nummer ingeven en dan klant erbij krijgen maar wel de ander zoek opdracht behouden?

ok nu heb ik dus, kan dit ook vice versa? dus twee richtingen op nu kan ik alllen klant in geven en wordt klantnummer erbij gegeven. Nu wil ik dus nummer ingeven en dan klant erbij krijgen maar wel de ander zoek opdracht behouden?

Ik begrijp wat je wilt. IK heb wat zitten proberen, en dit lukt denk ik:

zet dit in de Data > Valideren > Lijst van cel C4:

=ALS(ISFOUT(E4);klanten;INDEX(klanten;VERGELIJKEN(E4;Ordernummer;0)))

De rest is "analoog".

Wigi

Hallo heb dezelfde vraag ook al in andere thread gezet excuses daarvoor.
Mijn vraag was daar om op id te zoeken of omschrijving.http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=394063
Wist dat deze vraag al eens gesteld was (door mezelf) en heb het gevonden,echter werkt dit niet echt?
Hier werd gevraagd op klant en ordernummer komt dus opzelfde neer als id en omschrijving.
Wat mis ik of doe ik verkeerd?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan