• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsdekker

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
heey

ik heb een vraag over vba
ik wil graag een dat als in cel A1 JA staat dat in cel B1 automatisch 0 komt te staan

alvast bedankt

Beste Matthijs,

Moet dat perse met VBA? Of mag het ook een formule zijn....

ja in vba dit omdat er in de cel zelf een keuzelijst staat van 0 t/m 4
dit komt 10 keer voor

uiteindelijk is het de bedoeling dat alle cellen tegelijk op 0 komen te staan zonder dat ik alle keuzelijsten af moet gaan

Oke!

Ik ben dan geen VBA goeroe, maar ik ben zelf ook bezig het één en ander te leren :).... hoop dat ik in de goede richting zit.
Code:
If Range("A1").Value "JA" Then Range("B1").Value "0"
of
Code:
If Range("A1") = "JA" Then Range("B1") = "0"

Misschien dat een VBA goeroe nog met iets anders komt, maar ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb :P

Succes

Ik zou het niet durven te zeggen hoe dat komt.... ik ben al blij dat ie uberhaupt werkt :D

Misschien moet je nog een "end sub" ofzo erin zetten?

Nee die staat er al in omdat het anders niet werkt
Hij werkt overigens alleen als ik de cijfers handmatig invoer niet al ik zo als ik wil met een keuzelijst.

Hierbij het excelblad wat ik tot nu toe heb.

Let op hij loopt bij mij in ieder geval snel vast!!!

Bijlagen

Yup, bij mij ook :) kan ook geen foutopsporing doen.

Ik weet wel dat mijn code het doet ;). Maar goed ik ben al geen ster in VBA dus troubleshooten is helemaal niet voor mij weggelegd.

Iemand anders een idee???

Ik heb jammer genoeg nog steeds geen idee hoe ik dit kan oplossen

iemand een oplossing hiervoor??

Matthijs,

Anders zet je deze vraag als opgelost en maak je een nieuwe vraag aan. Ik zou dan ook het stukje VBA in de vraag zetten...

Succes..

Die werkt idd voor 1 echter heb ik 9 van dat soort klap tabelletjes onder elkaar staan waar kan ik die andere 8 invullen in die formule?

of moet ik die formule 8 keer kopieren?

Laatst bewerkt:
Stel volgende keer je vraag in 1 keer goed ipv steeds aanvullingen te maken, en graag melden dat je hem ook op een ander forum hebt gesteld, Spaarie heeft nu voor niks tijd in je vraag gestoken omdat het antwoord al een paar dagen op het andere forum staat.

Alleen deze code is voldoende.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("b1,b11,b21,b31,b41,b51,b61,b71,b81")) Is Nothing Then
If UCase(Target.Value) = "JA" Then Target.Offset(4, 0).Value = 0
End If

If Not Intersect(Target, Range("b5,b15,b25,b35,b45,b55,b65,b75,b85")) Is Nothing Then
i = Target.Row
    Range(i + 1 & ":" & i + 4).Rows.Hidden = False
If Target.Value < 4 Then Rows(i + 1).Offset(Target.Value).Rows.Hidden = True
End If

End Sub

Niels

Wat er mis ging met je eerste code:
Code:
    Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("B1") = "ja" Then Range("B5") = 0

Als b1 ja = dan b5 0 maken, omdat je dan weer het werktblad verandert begint de macro weer opnieuw, dus
Als b1 ja = dan b5 0 maken, omdat je dan weer het werktblad verandert begint de macro weer opnieuw, dus
enz...........

oftewel je zat in een oneidige loop.

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan