• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde automatisch neerzetten !

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Hallo allemaal waarschijnlijk een heel simpel antwoordt op een voor mij niet op te lossen probleem waar ik al een paar uur mee aan het stoeien ben.

Ik wil in mijn voorbeeld. cel M16 moet het bedrag in euro aangeven van het aantal stuks in cel J16 en het bedrag van de stuksprijs in cel L16. en zo verder naar beneden M17-18-19 enz op elke regel deze formule

Nu doe ik het volgende ga naar M16 daar voor ik in =J16*L16 en dan enter dan klopt het bedrag. Maar nu is mijn probleem als ik in J16 en L16 niets in voer dus geen aantal en geen stuksprijs staat erin M16 € 0,00 en dit wil ik juist niet ik wil dat daar helemaal niets staat.
Gebruik ik de duizentalnotatie staat er altijd nog een klein streepje, verwijder ik €.0,00 in M16 met delete of backspace is mijn formule ook weg.
Wie weet raad en kan mij helpen.

Alvast Bedankt:thumb:

Vervang de formule in M16 door
Code:
=ALS(J16*L16=0;"";J16*L16)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie het werkt nu zoals ik het bedoelt had:thumb::thumb:

Beste maretakje,

Wil je dan nog de vraag rechtsonder op 'Opgelost' zetten?

Richard

Maretakje,

Code:
=ALS(OF(J16="";L16="");"";J16*L16)

Dat kun je dus zo ook oplossen:

Opmaak > Celeigenschappen > getal: kies voor aangepast, en wijzig standaard in:
0_-;0-;;@

Alléén is het wel jammer, als er een berekening gemaakt moet worden, waar eventueel 0(nul) als resultaat getoond moet worden, dit ook niet zichtbeer is. Dus lijkt het mij zinvoller om eerst te kijken of er uberhaupt wel een waarde in de cellen J16 en L16 staat alvorens de berekening te laten uitvoeren.

Alléén is het wel jammer, als er een berekening gemaakt moet worden, waar eventueel 0(nul) als resultaat getoond moet worden, dit ook niet zichtbeer is. Dus lijkt het mij zinvoller om eerst te kijken of er uberhaupt wel een waarde in de cellen J16 en L16 staat alvorens de berekening te laten uitvoeren.

Je kan die getalnotatie toch ook simpelweg aanpassen in dat geval. Dat is misschien nog zelfs makkelijker dan de formule aanpassen.

Nu, ik begrijp je punt wel hoor Ad, wil hier alleen even advocaat van de duivel spelen :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan