• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde bepalen 3de cel a.d.h.v. cel 1 en 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

kan iemand de formule geven voor volgend probleem:

A B C

1 donderdag d 8
2 vrijdag d 7
3

als dagdienst(d) op donderdag is 8 uur en dagdienst op vrijdag is 7 uur gewerkt
De formule om de c automatisch in te vullen vind ik niet.
Als ik de juiste formule heb wil ik mijn dienstrooster verder uitwerken omdat mijn dienst ook nog nachtdienst(N) in weekend en nachtdienst tijdens de week (n) bevat alsook vroege ploeg in weekend(V) en week(v).

Dank u

bij plaatsen van bericht is opmaak niet correct

Laatst bewerkt:
Zonder bestand gaat dit een heen en weer gepost worden omdat we moeten gokken waar een en ander staat en wat de bedoeling precies is.

ok, dit zou het moeten zijn:voorbeeld.png

(cel c2 en c3 heb ik zelf ingevuld)

Laatst bewerkt:
Via de calculator van mijn telefoon kom ik uit op 15.:d

Plaatjes hebben nagenoeg geen toegevoegde waarde op een Excel forum.

hoe kan ik dan een excel bestand op helpmij.nl posten?

ok,

dus de bedoeling is om de waarde automatisch in te vullen in c2 dmv a2 en b2 en
c3 dmv van a2 en b2. hopelijk is dit nu duidelijk.

Gr jan

Bijlagen

Dus waar nu 8 en 7 staat in kolom C moet automatisch worden berekend? En aan de hand waarvan dan? En C3 moet dan berekend worden aan de hand van A2 en B2?

hopelijk is dit nu duidelijk.
Nee, dat is dus niet duidelijk.

Laatst bewerkt:
sorry, foute uitleg van mij.

C2 bepalen door a2 en b2,
C3 bepalen door a3 en b3

Gr Jan

Dan blijft nog steeds de vraag aan de hand waarvan er een getal in kolom C moet komen.

ik weet niet hoe ik mijn probleem juist kan formuleren maar probeer het aan de hand van bijgevoegd excel bestand:

ik wil per maand een overzicht maken van gepresteerde uren en daaruit maandloon ,afrekening enz. verder afleiden,
mijn werkschema is een vast patroon die verdeelt is over 84 dagen waarvan je het verloop ziet voor de maand januari. Zowel tijdens weekend en week moet ik werken.

Nu komt het: als ik van maandag tot donderdag dagploeg werk is het 8 uur ,de vrijdag 7 uur. Zo kan er ook een verschil zitten in vroege ploeg:zaterdag en zondag is dit 12 uur, tijdens de week 8 uur.

Hoe kan ik in kolom D:"aantal arbeidsuren" automatisch invullen bv donderdag 14 januari "8" en vrijdag 15 januari "7".

(d= dagdienst)

met andere woorden:
hoe maak ik hem wijs als er een d op donderdag valt is het 8 uur en
als er een d op vrijdag valt is het 7 uur.

hopelijk is dit een deftige uitleg

mvg Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt Cobbe maar hier begrijp ik geen zak van, ik denk dat ik verder zal doen met een rekenmachine en pen en papier.

Mvg Jan

@Cobbe heeft een tabel gemaakt met alle voorkomende dagen + roosters met daarachter de gekoppelde uren.
In kolom D wordt d.m.v. een formule de juiste combinatie gezocht en geeft de waarde retour.

Overigens mooi bedacht Cobbe.:thumb:

Niet zo rap opgeven, zo moeilijk is dat toch allemaal niet tot nu toe.
Kijk eens in het bestand en probeer even die formules te doorgronden, lukt vast wel.

Bijlagen

Ik ben een absolute leek op gebied van excel maar blijkbaar heb je geen enkele moeite met excel Cobbe.

Zou je het zien zitten om een tabel op te maken waarbij ik in de A kolom de datum zet en in de B kolom de ploegdienst?

% ploegpremies en andere gegevens geef ik dan nog door

Mvg Jan

Kijk eens in het bestand daar staat die tabel al in, je hoeft enkel de uren en de toeslagen aan te passen naar eigen inzicht.

Bijlagen

En tevreden over de geboden oplossing?
Alvast bedankt voor de respons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan