• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde bepalen adv datum EN tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manie

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
5
Hallo,

ik (leek maar wel 'handig') heb hulp nodig bij het maken van een functie die op basis van datum en tijd bepaalt of een waarde A, B, C of D teruggegeven moet worden. In EXCEL.

Achtergrond:
- Ik heb een veld met datum en tijd in het formaat dd/mm/yyyy HH:mm
- Daarnaast heb ik een lijst waar ik heb aangegeven met 3 kolommen dat tussen datum en tijd x en datum en tijd y een bepaalde variabele is verbonden.

Van | Tot | Waarde
1-1-2010 08:00 | 2-1-2010 08:00 | A
2-1-2010 08:00 | 3-1-2010 08:00 | B

Wat ik wil is een functie maken die aan de hand van het veld met de datum en tijd bepaalt of het voor die dag en tijd A, B, C of D is.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Laatst bewerkt:
een klein voorbeeld met 2 mogelijke formules
 

Bijlagen

  • VBManie.xls
    17 KB · Weergaven: 33
Hallo Wher,

bedankt voor je reactie! Het lijkt 'm alleen nog niet helemaal te zijn... Als ik nu waarde 2-1-2010 08:01 invul komt er met beide voorbeelden nog steeds A uit, terwijl de functie nu B moet teruggeven.

Wat achtergrond informatie: de A, B, C en D zijn ploegen uit een ploegendienst. Die werken van 08:00 tot 08:00 en dat rooster is voor het hele jaar vast gesteld.
Daarnaast zijn er gebeurtenissen die om een bepaalde tijd plaatsvinden en ik wil laten bepalen welke ploeg op dat tijdstip heeft gewerkt adhv deze functies.
 
Vreemd, bij mij geeft hij in dat geval "B" als resultaat, zie snapshot in bijlage.
 

Bijlagen

  • VBManie-1000.jpg
    VBManie-1000.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 29
Hm, ik zie dat ook gebeuren als ik de waarde die jij in de gele cel hebt staan aanpas, maar hoe moet ik deze doorkopieren zodat elke keer opnieuw de juiste waarde wordt opgehaald? Ik heb het gedaan met slepen, maar dat werkt niet... Kan het aan de dollartekens liggen?
 
Een aangepast voorbeeld, hierbij zijn de formules naar beneden gesleept.
 

Bijlagen

  • VBManie.xls
    18 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan