• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde bij optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yammaski

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Hoe kan ik bij een reeks cellen in een kolom een getal bij optellen ?
Bvb.: bij (F3:F23) moet overal 3,4 bij opgeteld worden.

Lijkt simpel maar kan het nergens vinden.

Deze formule in F4 zetten: =F3+3.4
Deze formule kan je daarna in de cellen eronder kopiëren.
Voorbeeldje is bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat doe je met 'Plakken Speciaal'... Zet in een cel de waarde 3,4 en kopieer deze. Selecteer je bereik F3:F23 en ga in het menu naar Bewerken > Plakken Speciaal. In het popup venster kies je in het 2e gedeelte bij (heb hier een engelse versie) 'Operation' het keuzerondje voor Add (optellen). Klik daarna op OK en alle cellen in het bereik worden met je gekopieerde waarde verhoogd.
Dit kan uiteraard óók met aftrekken, delen en vermenigvuldigen. Een HELE handige functionaliteit om nooit meer te vergeten!

Groet, Leo

Kan ook, maar mijn manier was makkelijker :thumb:

Ah... Heb nu ff je bestandje bekeken. We hebben dus beide de vraag van de TS anders geïnterpreteerd. Jij ziet 'm als 'een startwaarde 3,4 en dan iedere opvolgende cel met die waarde ophogen' (lees: 'de tafel van 3,4'). Ik heb 'm gelezen als 'er staan al verschillende waarden in dat bereik en daar moet die 3,4 bij worden opgeteld'. Onze 'oplossingen' zijn dus gebaseerd op de invalshoek van beoordeling van het probleem. Ik zou dus niet willen spreken van 'maar mijn manier was makkelijker', maar van 'wie heeft de vraag van de TS juist geïnterpreteerd'?

Indien jij dus goed zat, sloeg de mijne nergens op! ;) (maar het omgekeerde is dus ook mogelijk! :eek:)

Groet, Leo

Ik heb 'm gelezen als 'er staan al verschillende waarden in dat bereik en daar moet die 3,4 bij worden opgeteld'.

Zo moest het dus zijn. Ik heb het nog eens nodig, maar ben het vergeten. :o

Het zijn allemaal verschillende waarden (prijslijst) waarbij bvb 3,40 moet bij opgeteld worden.

yammaski,

Kijk of je wat aan deze macro heb.
Hij verhoogd de prijs met wat je invoer. (wel de komma gebruiken i.p.v. de punt)
Hij verhoogd het bedrag in de zelfde cel.
Code:
Sub Optellen()
Getal = InputBox("Met hoeveel de prijzen verhogen?", "Getal")
'Gebruik de komma - i.p.v. de punt
  For Each cl In [F3:F32]
    If cl = "" Then Exit Sub
    cl.Value = cl + Getal
  Next

End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan