• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel afhankelijk van selectie 2 lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfgemini

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Hoi,

Voor mijn werkgever ben ik bezig om de urenadministratie inzichtelijker te maken.
Hiervoor heb ik het bijgevoegde bestand als opzet gemaakt.
Het volgende is de bedoeling:

In cel C11 (Contracturen) moet de waarde komen die afhankelijk is van de naam en maand/jaar die in A11 en A15 is gekozen.
Bijvoorbeeld: Pietje 2015 is de bedoeling om de som van R2:R27.
of Henk januari is de bedoeling om de som van S2:S5.

Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar ga krijgen?
Met een ALS EN functie is dit niet te maken.

Alvast heel erg bedankt!

Gemini

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen idee wat de weken met de maanden te maken hebben. In het voorbeeldje zie je het principe hoe het kan.

Je hebt per week ingevuld en nu wil je per maand info hebben. Dat wordt vrij lastig zolang je de info "per dag" niet hebt. Zo kan het zijn dat Pietje die 7:12 uur in december gewerkt heeft aangezien week 1 ook een deel van december bevat. Je kan wel per periode van 4 weken gaan werken, dat lijkt me een stuk makkelijker

Allereerst heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Het werkt! Maar....

Als ik de naam aanpas, geeft de formule een foutmelding en ik heb geen idee waarom.
Zoals ik het zie blijven de verwijzingen overeind.

Een idee waarom?

Wederom bedankt!

Dat komt omdat VenA de rijen een bereiknaam heeft gegeven. Als je S2:S27 selecteert zul je zien dat deze als naam "Pietje" hebben.

In het voorbeeldje in #2 wordt dmv indirect verwezen naar de juiste kolom dmv gedefinieerde namen.

Bij veel namen is dit een beetje omslachtig. In het voorbeeldje dmv VERSCHUIVING() en VERGELIJKEN() in de de gedefinieerde naam 'Zoeknaam'.

niet aan gedacht, achteraf logisch.

Het werkt nu, snel verder aan de slag.
Hartstikke bedankt!

Verschillende berichten aangepast i.v.m persoonlijke gegevens (op verzoek) in het bronbestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan