• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel in kolom H = TAB naam & wordt gevuld zodra datum in A in regel komt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Bekijk bijlage COMBI.xlsmHoi

De titel zou het probleem al moeten verraden

Ik heb een werkbook waarin iedere medeewerker een eigen tab heeft.
Zodra iemand een nieuwe rij gaat vullen ( beginnende met een datum in kolom A ) dan zou ik graag willen dat in de zelfde regel in kolom H de naam van de mederwerker komt te staan en die zou dan gelijk moeten zijn aan de naam van het sheet tabje.

Daarnaast moet die waarde met een concatenate formule ( of eigenlijk de eenvoudige variant daarvan =H2&A2&B2 ) wel gewoon de naam kunnen laten zien.
Dus bijvoorbeeld
Naam van Sheet H = JAN
H2 = JAN ( gevuld vanuit de code die ik nodig heb
A2 = 42006
B2 = 1
dan moet de waarde in de concatenate cel in D2 dus wel aangeven Jan42006-1

Ik heb het forum doorzocht, maar vond geen topic die dit vragstuk beantwoord.

Alvast bedankt voor het doorlezen en meedenken.
grtnx
Humadgen
 
Laatst bewerkt:
Voeg daar een voorbeeld bij en je krijgt per kerende een oplossing.
 
Hoi woordvoorder

Dank je wel voor je reactie.

Als ik het bestand open zie ik JAN staan in de cel in kolom H , maar als ik dan de enable editing button heb gbruikt, dan zie ik een #VALUE! melding in de cel waar jij een formule hebt geplaatst.
Enig idee wat er fout gaat?
Grtnx
Humadgen
 
Laatst bewerkt:
Humadgen,

Bij werkt die wel.
Probeer anders deze code handmatig erin te plakken
Code:
=ALS(A8="";"";DEEL(CEL("bestandsnaam";A1);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1))+1;256))
Er zat een spatie tussen de laatste ) maar denk niet dat dit een oorzaak moet zijn.
Wat voor versie Excel heb je ?
 
Humadgen,

Code:
=IF(A8="";"";MID(CELL("filename";A1);SEARCH("]";CELL("filename";A1))+1;256))
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog een aanvulling op deze vraag ( weet niet zeker of ik hiervoor een nieuwe topic moet inschieten want heeft wel betrekking op dit probleem )

De laatste formule werkt perfect, maar wat ik nu eigenlijk graag wil is dat zodra de datum wordt ingevuld in kolom A de formule automatisch in kolom H in dezelfde rij komt te staan. Kan dat ook?
De handmatig copy - paste actie van de regel erboven kan natuurlijk altijd, maar...... het zou best mooi zijn als die constructie die ik voor ogen heb ook kan werken ( Het liefst zonder dat je een macro button hoeft in te drukken )

Misschien onmogelijk, maar zoals vele "wijzen in dit Forum" vaak in hun slogans op een of andere manier vermelden....... Als je nooit iets vraagt haal je niet het maximale uit je vermogens en zal innovatie niet plaatsvinden.

Grtnx
Humadgen
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Heeft iemand misschien een idee? of is het misschien onmogelijk om een afhankelijkheid te creeeren, Dat:
bij het vullen van een waarde in een cel in kolom A , een formule in dezelfde rij in kolom H wordt geplaatst ( de formule hierboven door Woordvoerder bedacht.)
Thanks
Humadgen
 
Ben verder aan het testen en zoeken gegaan en valt me op dat wanneer er 4 regels in het overzicht staan, EXCEL in kolom H opeens de formule gaat herkennenen en vanaf regel 5 uit zichzelf de formule in kolom H zet. Dus als niemand een idee heeft (binnen een paar dagen) hoe ik die eerste 4 regels automatisch de formule kan laten vullen, dan ga ik maar proberen om vanuit een ander blad ( met .xlsm) via een macro button dit er in te plakken. (maar dat vind ik wel een beetje een gekunselde oplossing.
Als ik geen reaktie meer zie komen dan sluit ik deze post over een weekje.
Thanks in ieder geval aan iedereen dit de moeite neemt om dit te lezen en er over na te denken,
grtnx
Humadgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan