• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde cel kopieren tot volgende gevulde cel en dan weer verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

klompen

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo allemaal!

Ik heb een excelsheet met 16000 regels, waarvan in cel A1 een '1' staat. In cel A16 staat een '2'. Ik wil graag dat wordt gekeken naar een waarde in kolom A, als er een waarde wordt gevonden deze wordt gekopieerd in de volgende legen cellen totdat er een nieuwe waarde wordt gevonden om die vervolgens te kopieren over de lege cellen die volgen. Via een kleine aanpassing van de kolom naam wil ik daarna hetzelfde doen met kolom B.

Ik heb gezocht naar een soortgelijke macro die zoiets voor mij kan doen maar kreeg niets gevonden. Kan iemand mij op weg helpen?
Bekijk bijlage db-helpmij.rar

Dit stukje begrijp ik niet:

Via een kleine aanpassing van de kolom naam wil ik daarna hetzelfde doen met kolom B.

Macro voor beide kolom tegelijk

Code:
Sub Macro1()
Application.ScreenUpdating = False
For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row)
If cl.Value = "" Then cl.Resize(1, 2).FillDown
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Niels

Hij werkt geweldig, ik had niet verwacht dat de macro ook op 2 kolommen kon werken anders had ik in de macro kolom a door b vervangen, maar je macro doet ze alle 2 tegelijk!

Bedankt!

Dit stukje begrijp ik niet:

Macro voor beide kolom tegelijk

Code:
Sub Macro1()
Application.ScreenUpdating = False
For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row)
If cl.Value = "" Then cl.Resize(1, 2).FillDown
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Niels

Graag gedaan,

Zet je de vraag dan op opgelost.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan