• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde en LIJST in Als formule...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Ik heb een verkoopbon waarin ik standaard de naam van een klant uit een
lijst met relaties haal.
Nu zijn er bepaalde klanten die meerdere contactpersonen hebben, die heb
ik in een lijst met Invoegen -> Naam -> definiëren gezet. Tot zover niets aan de hand.

Nu wil ik een formule maken die ervoor zorgt dat standaard de contactpersoon uit de
lijst haalt, maar als er meerdere contactpersonen zijn, dan moet ik ze kunnen lijsten...

Ik heb nu:

=ALS(E1="";VERT.ZOEKEN(D1;ADRESSEN!A:M;9;ONWAAR))
hiermee haalt hij het adres uit het adressenbestand.

Als dit niet het geval is, wil ik dus kunnen lijsten (normaal in formule: =lijst )

Wie kan mij hiermee helpen?

Daar zal je volgens mij VBA voor nodig hebben, tenzij ik de vraag niet 100% begrepen heb.

Daar zal je volgens mij VBA voor nodig hebben, tenzij ik de vraag niet 100% begrepen heb.

Dat zou heel goed kunnen, ik kan het nl. zo niet redden met een als formule.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen met VBA? :o

Als je 7 minuten na mij al terug antwoordt, heb je duidelijk nog niets zelf geprobeerd ;)

Doe dat maar eerst en wie weet kom je er zelf al uit.

Ik heb het ook al geprobeerd met:

=OF(ALS(E1="";VERT.ZOEKEN(D1;ADRESSEN!A:M;9;ONWAAR));ALS(VERT.ZOEKEN(D1;ADRESSEN!A:M;9;ONWAAR);"";naam))
met daarin de voorwaarde dat, als hij in vert.zoeken niets vind, hij de lijst moet benaderen...

Hoe kan ik deze voorwaarde in een VBA formule stoppen?

Laatst bewerkt:
Hierbij het bestand waarin ik het probleem op wil lossen...
(overigens voor degene die gekleurde lijnen/cellen automatisch wil toepassen in zijn document met VBA, kan dit
document ook gebruiken als voorbeeld!)

Wat ik dus wil bereiken is, dat hij normaal een waarde uit de sheet "Adressen" haalt. Als de klant meerdere contactpersonen
heeft, moet ik (via Naam, definiëren -> lijst creëren) via de lijst uit de sheet "Lijsten" kunnen lijsten op Contactpersonen bijvoorbeeld
"bedrijf1" medewerkers

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij het bestand waarin ik het probleem op wil lossen...
(overigens voor degene die gekleurde lijnen/cellen automatisch wil toepassen in zijn document met VBA, kan dit
document ook gebruiken als voorbeeld!)

Wat ik dus wil bereiken is, dat hij normaal een waarde uit de sheet "Adressen" haalt. Als de klant meerdere contactpersonen
heeft, moet ik (via Naam, definiëren -> lijst creëren) via de lijst uit de sheet "Lijsten" kunnen lijsten op Contactpersonen bijvoorbeeld
"bedrijf1" medewerkers

Iemand toevallig al een oplossing in VBA? Ik heb vele voorbeelden bekeken en bestudeert, maar geen één met deze case....

met VBA Waarde en LIJST kunnen selecteren...

Ik heb een verkoopbon waarin ik standaard de naam van een klant uit een
lijst met relaties haal.
Nu zijn er bepaalde klanten die meerdere contactpersonen hebben, die heb
ik in een lijst met Invoegen -> Naam -> definiëren gezet. Tot zover niets aan de hand.

Nu wil ik een formule maken die ervoor zorgt dat standaard de contactpersoon uit de
lijst haalt, maar als er meerdere contactpersonen zijn, dan moet ik ze kunnen lijsten...

Wie helpt mij? :o

Lijkt mij dat je altijd met een listbox kunt werken, waarbij de 1e naam als default gevuld wordt. Indien er meer namen zijn kun je de listbox open klappen en een andere kiezen. Als er maar één naam is staat die al ingevuld (en is er dus ook geen andere te kiezen.)

De truc is dan om je listbox te vullen afhankelijk van het bedrijf wat je gekozen of ingevuld hebt. Dat is hier wel vaker aan de orde geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan