Waarde gevraagd bij openen van rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hallo,

Ik heb weer een probleem met mijn database:(
Maar nu is het (hoop ik en denk ik) iets kleins wat ik niet kan oplossen.

Bij het openen van het rapport krijg ik de volgende te zien: Openen rapport.JPG

Dit krijg ik ook bij het afdrukken en bij het verzenden van het rapport.

Er wordt naar een waarde LEVERANCIER gevraagd die ik niet heb en niet nodig heb.
Deze had ik vervangen door leveranciers_ID maar zo te zien is LEVERANCIER ergens blijven hangen.

Zou iemand misschien in mijn database willen kijken?

De database is 76mb. Na comprimeren/ herstellen en zippen wordt het 5,5mb. Dus ik kan het alleen opsturen.

Alvast bedankt!

Laat maar weer komen... overigens doet het plaatje het niet, dus daar kan ik niet zo heel veel aan zien ;)

De fout is op zich logisch, want je hebt het veld Leverancier uit de tabel BestellingRegels weggehaald. Op zich was dat prima, maar in je rapportquery stond dat veld al. En eigenlijk heb je de naam van de leverancier ook nodig, want nu zie je op je fax een LeverancierID, en niet de naam. Is minder fraai... Dus als je in de rapportquery de tabel Leveranciers toevoegt, en het ontbrekende veld er uit verwijdert, en in je relaties de tabel leveranciers koppelt aan [tblArtikel_Leverancier] en [tblBestellingen] (dat laatste is echt een vervelende fout, die je op moet lossen...) dan kun je alsnog de leveranciersnaam toevoegen aan het rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan