• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katrien Vranckx

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hi, ik heb op spreadsheet A een lijst met gemeenten staan.

Op mijn spreadsheet B zou ik een formule moeten hebben in colom K die verwijst naar de lijst met gemeenten op spreadsheet A + naar kolom C in spreadsheet B (waar ik manueel de gemeenten intyp). De uitkomst moet zijn dat als de gemeente in colom C overeenkomt met de gemeenten vermeld in de lijst, er in de cell in colom K een vermelding komt "gratis" en indien de gemeente er niet in voorkomt er in de cell "100 Euro" geplaatst word.

Kan er iemand mij hierbij helpen aub?:confused:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C1;A!A:A;1;0));"€ 100";"gratis")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ga het vanavond effe uittesten maar ben er zeker van dat het bij deze opgelost is... zoals altijd :thumb:

Hallo, heb dus gisterenavond even de formule geprobeerd... als volgt.

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E2,ASTAXGEMEENTEN!A:A,1,0)),"€ 100","gratis")

maar krijg als vermelding #NAME?

E2 = de naam van de gemeente die ingetypt word, dus het te herkennen veld
AB2= waar de formule instaat en waar er 100 Euro of gratis moet komen
ASTAXGEMEENTEN= de sheet waar de gemeenten vermeld staan in kolom A dus waarmee de formule de vergelijking moet maken...

Herkent iemand mijn fout?

Je gebruikt de Engelstalige versie.
Dan wordt het dus:

Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(E2,ASTAXGEMEENTEN!A:A,1,0)),"€ 100","gratis")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hi Roncancio,

Wel ik had het gedacht. Maar ik ben deze sheet namelijk aan het maken voor iemand die een nederlandse versie van microsoft office gebruikt... dus mag ik gerust de formule laten staan dan right? Ze wel degelijk correct dan...

Hi Roncancio,

Wel ik had het gedacht. Maar ik ben deze sheet namelijk aan het maken voor iemand die een nederlandse versie van microsoft office gebruikt... dus mag ik gerust de formule laten staan dan right? Ze wel degelijk correct dan...

Ja, als je de formule in je Engelstalige versie maakt en je stuurt het naar iemand met een Nederlandstalige versie, dan zal Excel het automatisch omzetten in het Nederlands bij het openen van het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan