Waarde in één kolom zoeken en bijbehorende gegevens aftrekken van default waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartFr

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
37
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit ga komen.
In de bijlage heb ik een voorbeeld gedaan zoals mijn bestand eruit ziet.

( Het werkelijke bestand is anders en uitgebreider, maar de essentie is hetzelfde )

Wat je ziet is het volgende: Op tabblad 1; Areas, staan verschillende ruimtes van een huis, ingedeeld naar categorie en naar huisnummer (kolom E)

Tabblad 2; Oppervlaktes, geeft het totale oppervlak van een huis weer. (in dit geval 3 huizen)

Tabblad 3; Indeling, moet het volgende weer gaan geven:

Per huis is het totale oppervlak bekend. We starten met huis 1
Nu moet de macro op tabblad 1, in kolom E gaan zoeken naar naar de waarde 1. Als deze gevonden is, moet het bijbehorende oppervlak afgetrokken worden van het totale oppervlak van het huis. Ook moet de naam en het oppervlak van de ruimte in tabblad 3 onder huis 1 gekopieerd worden.

Zo moet heel kolom E afgegaan worden, tot er geen 1 meer instaat, of tot het oppervlak van huis 1 onder 0 komt.

Dit hetzelfde voor huis 2 en 3 (maar dit zou ik zelf moeten kunnen afleiden uit de code voor huis 1).

In de bijlage een klein voorbeeldje.
Ik hoop dat jullie me een aanzet kunnen geven voor mijn probleem.

Alvast bedankt voor de moeite, en mocht er iets onduidelijk zijn hoor ik dat graag en zal ik het proberen toe te lichten.

Gr,
Bart
 

Bijlagen

  • Test.xls
    22,5 KB · Weergaven: 41
Goedemiddag,

Ik had nog wat kleine aanpassingen gemaakt om het overzichtelijker te maken van wat ik precies wil. Echter krijg ik geen bijlages meer bijgevoegd. Bij het bijlagevenster staat er uploaden e.d., alleen na erop geklikt te hebben staat er vrolijk "done", maar gebeurt er verder niks.
Verder doe ik precies hetzelfde als bij de vorige keer.

Ik zal het daarom proberen zo uit te leggen:

Ik heb een optie toegevoegd op tabblad 1. Bij kolom 1 zet ik een filter, zodat ik kan kiezen uit huis 1, 2 of 3. Als ik deze op 1 zet, krijg ik alle data die met huis 1 te maken hebben.

Deze data wil ik nu dus kopieren naar tabblad 3, onder huis 1. (Dus eigenlijk de gehele regel)
Dit moet hij blijven doen tot er een lege cel komt, en dus de onderdelen voor huis 1 op zijn.

Wat ik dus wil is een macro met een loop erin waarschijnlijk.

Dat hij checkt of een rij in tabblad 1 leeg is, zoniet, dan de rij kopieren naar tabblad 3, en de volgende rij op tabblad 1 checken of deze leeg is, zoniet , kopieren, etc. Totdat de loop een lege cel tegenkomt en stopt.

Is dit te begrijpen zonder bijlage?

Met vriendelijke groet,
Bart
 
@BartFr Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan