• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde in cel bij voorwaardelijke opmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeBr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Best,
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om op basis van een voorwaardelijke op een waarde in een cel te plaatsen.
Cel kleuren op basis van waarde kan ik veel over vinden. andersom niet.

Dus als met voorwaardelijk opmaak een rij (10) paars kleurt dient in cel D10 waarde "1" te worden wegegeven.

Waarom wordt de rij paars?

de Rij wordt paars op met voorwaardelijk opmaak op basis van waarde in een andere cel

Geef dan cel D10 de waarde "1" op basis van de waarde in die andere cel.

Nog een aanvulling,
in kolom B staan de dagen van de week. meerdere keren. als in cel D2 de betreffende dag dag wordt ingevuld worden alle rijen met dezelfde dag paars. (kan elke kleur zijn natuurlijk)

Voorbeeldje zou helpen.

Beste AlexCel. goed idee van je, had ik nog niet aan gedacht.
Bedankt

Soms is het simpel. ;)

Succes ermee.

aanvullende vraag

Ik heb de formule in het werkblad gezet (kolom "I") Echter nu zo het ook zo moeten zijn dat bij ingeven van een zaterdag of zondag kolom "I" leeg blijft.
de gegevens worden ingevuld in cel N5, O5 en P5.
tevens zou ook bij een feestdag die op het 2e tabblad staan de cel leeg moeten blijven.

Ik ben al bezig geweest met een matrixformule en allerlei ander formules maar het lukt mij niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan