• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde in een bereik van cellen minder dan 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hallo allemaal

In het bijgevoegd bestandje zit de volgende VBA code

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("B2").Value < 0 Then
Range("B1:B4").ClearContents
End If
If Range("B3").Value < 0 Then
End If
If Range("B4").Value < 0 Then
End If
End Sub

Als je in één van de cellen B2 tot B4 een getal intypt dat minder is dan nul, dan moet deze de cellen B1 tot en met B4 leeg maken

Is dit de juiste code of kan deze vereenvoudigd worden want het blijft niet bij een cel bereik van 3 cellen maar met meer cellen
en dan denk ik dat de code veel te lang gaat worden

Bijlagen

Je hebt hebt het over B2 t/m B4 maar in je voorbeeld document staat het in kolom A.
Weet je zeker dat je die code in de Worksheet_SelectionChange wilt gebruiken en niet in Worksheet_Change?

Anyway:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    For i = 2 To 4
        If Cells(i, 2).Value < 0 Then
            Exit Sub
        End If
    Next i
End Sub

Als je hier code plaatst, zet dat dan tevens in codetags.

Laatst bewerkt:
Eerst nadenken over wat je precies wil lijkt me geen kwaad te kunnen.
3 verschillende cellen gebruiken om een bepaald gebied leeg te maken is niet erg voor-de-hand-liggend.
Als je wil voorkomen dat in de cellen B1:B4 een negatief getal wordt ingevoerd doe je dat natuurlijk met een validatieregel (zonder VBA en zeker zonder de verkeerde gebeurtenis)

Laatst bewerkt:
Inderdaad edmoor ik bedoelde A2 tot A4 sorry maar toch bedankt voor de snelle reactie
hier kan ik mee verder

snb: Het is bedoeld om een spel. excel zal hier voor optellen en aftrekken
als de uitkomst onder de nul komt dan mag die betreffende speler niet meer meespelen en daarom worden alle gegevens van die kolom gewist

Daarvoor is een wisknop (of dubbelklik in een cel) eenvoudiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan