Waarde in je browser gebruiken als gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

canstro

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
134
Beste,

Ik zou graag een soort van alarm maken op mijn computer, het idee is:

Als een bepaalde waarde weergegeven in firefox omhoog gaat, of over een bepaalde limiet gaat moet er een alarm afgaan.

simpel weergegevn:

als $waarde stijgt dan speel alarm

of

als $waarde > limiet dan speel alarm

Ik heb daar nu een aantal vragen bij...

Hoe haal ik zo een gegevn uit mijn browser om hem te gebruiken voor zon programmatje?
in welke programmeertaal of scripttaal kan ik dit het beste doen?
Bestaat het al? zo ja, waar kan ik het (gratis) vinden?
is het mogelijk? zo ja, wat hulp liefst :)


Alvast heeel erg bedankt!

grtz
Canstro
 
Of het in je browser bestaat weet ik niet, maar alarm programmatjes zijn er honderden van.

Als je het in je browser wilt programmeren, zou het waarschijnlijk Javascript worden. Daar kun je gewoon uitrekenen over hoelang het alarm af moet gaan, en een timer zetten die na zoveel tijd een functie aanroept die een geluidje afspeelt.
 
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat ik bedoel, sorry als het wel zo is.

Wat ik dus wil is dat er een alarm afgaat, als een bepaald getal in mijn internetbrowser stijgt

dus bv als de hier helemaal vanonder weergegeven tijd (op dit moment : Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:54.) over 17:00 gaat, dan moet er een alarm afspelen.

Specifiek is het eigenlijk voor een spel waarbij in de rechterbovenhoek word weergegevn hoeveel aanvallen je binnenkrijgt, als ik er bv 4 binnenkrijg, zou er een alarm moeten beginnen afgaan als er een bijkomt (als het er dus 5 zijn) snap je?
 
Dat is totaal anders dan je eerste vraag :p

Heb je al een automatisch systeem dat het aantal aanvallen update als er een bijkomt? Dat gebeurd namelijk niet automatisch omdat je pagina, als deze eenmaal geladen is, geen informatie meer ontvangt van de server.

Als je wilt dat het getal automatisch update, moet je een AJAX script maken dat elke paar seconden de server pollt en vraagt of er nieuwe aanvallen zijn. Zo ja, dan kun je met javascript het getal updaten, en tegelijk een geluidje af laten spelen.
 
Ik zie het verschil niet :p

ik ben een complete beginneling, ik heb al gehoord van AJAX en Javascript, maar kan er helemaal niets van... Bestaat het niet kant en klaar? Waar zou ik het kunnen vinden? :)
 
En die lange weg begint met jou die me verteld wat het verschil is :p want mss bedoelde ik het goed, maar drukte ik het verkeerd uit ofzo :)
 
Je eerste verzoek was voor een alarm dat afging als een waarde in de browser omhoog ging (zoals een timer bijv) Dat is iets waar Javascript op in kan grijpen en wat je dus rechtstreeks kunt regelen.

Je tweede verzoek was voor een alarm dat afging als een waarde op de server omhoog ging. Daar kan Javascript niet bij, want dat werkt gewoon op het document dat open staat (ofwel, je huidige pagina) maar het kan niet zomaar iets doen met de server waar de aanvallen op staan. Dus zul je Javascript een verzoek moeten laten sturen naar de server om een ander document, waarin de nieuwe informatie staat, zodat het weet wat het bij moet werken.
 
Een waarde in de browser is niet hetzelfde als een waarde weergegeven in de browser he ;) Dus ik bedoelde het idd goed, maar als je er niks van kent, druk je je vaak verkeerd uit :)
 
Een waarde in de browser is precies dat, een waarde in de browser :p

Wat jij bedoelt is een server variabele.

Mgoed, dat heeft idd te maken met het feit dat je nog nieuw bent hierin ;) Begrijp je het nu wel? Anders moet je maar roepen, dan leg ik het beter uit.
 
Ja hoor, ik snap het client-side en server-side gedoe wel, timer in je browser is aan de client side, en wat ik wil server side niet?

Maar om dit te maken zal ik dus eerst lessen etc moeten gaan volgen?
 
Mwah, het hoeven geen lessen te zijn, maar het is meer dan het volgen van een simpel stappenplan, je zult wel ongeveer moeten weten wat je aan het doen bent.

Je kunt wat tutorials doen en een beetje knoeien met een AJAX scriptje.

Je hebt het over een spelletje, heb je al meer code gemaakt? Als je bekend bent met PHP en Javascript dan moet je er vrij snel uit kunnen komen.

Het idee van AJAX is niet bijzonder lastig, alleen even uitzoeken. Maar als je de dingen die er omheen liggen ( HTML, Javascript en PHP/SQL) niet kent, dan wordt het nog een hoop leerwerk...

Dus de voornaamste vraag is, hoeveel kun je al? ;)
 
Een heel klein beetje php en html, de rest ben ik nooit echt aan gekomen...
 
Dan zou ik, als ik jou was, eerst verder gaan met de rest van je spelletje en dit bewaren voor later. Het is geen cruciaal onderdeel waarschijnlijk, maar je voert de moeilijkheidsgraad voor jezelf wel behoorlijk op.

Tegen de tijd dat de rest van de game af is, is dit waarschijnlijk niet zo'n grote uitdaging meer.
 
Nu begrijp je me helemaal verkeerd xD Ik ben zelf geen spel aan het maken he! Het is een spel dat ik speel online, tribal wars :p
 
Oh, je wil het spel aanpassen :eek:

Dat is helemaal een ander verhaal... dat is vrijwel niet te doen en gegarandeerd tegen de regels.

Je enige optie daar is om alsnog AJAX te gebruiken, maar dan de hele pagina afentoe opnieuw aan te vragen, die door een reguliere expressie te gooien die het aantal aanvallen er uit vist als het bestaat, en dat te gebruiken in je Javascriptje...

Maar dat soort dingetjes zijn bij online games niet toegestaan, dan heb je zo een ban aan je broek.
 
Aanpassen is een groot woord, ik wil gewoon een soort tooltje dat een geluidje afspeelt als er een nieuwe aanval binnenkomt :p
 
Hehe, ja maar dat mag niet waarschijnlijk :p Kijk maar in de spelregels.

Ik heb voor die games gemodereerd, en dat soort dingen krijg je een ban voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan