Waarde in lege cel invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bspeedy

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
12
Ben een beetje aan het prullen met VBA. Ik zoek nu een formule waarmee ik de eerst volgende cel selecteer en daar een waarde in kan vullen. Ik gebruik nu de volgende code:
Code:
Private Sub TextBox11_Change()
    Range("Data!E3") = TextBox11.Value
End Sub

De bedoeling is echter dat ik een formule krijg, die aan het begin van de userform de rij selecteerd die leeg is. Ik heb namelijk meerdere textboxen en die moeten allemaal op die zelfde lege rij ingevuld worden. Hoe komt de formule er dan uit te zien dat ik voor dezelfde userform de gegevens op een zelfde lege regel kan invoegen? alvast bedankt!
 
Zoiets

Code:
Private Sub TextBox11_Change()
    
    Dim lVolgendeRij As Long
    
    lVolgendeRij = Sheets("Data").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
    
    Sheets("Data").Range("E" & lVolgendeRij).Value = TextBox11.Value
End Sub

Wigi
 
Bedankt voor de reactie!
Nu is echter het probleem dat als je iets in die tekstbox invult, die steeds een nieuwe regel selecteerd. je krijgt dus het volgende in een kolom

A
AB
ABC
ABCD
ABCDE

Als je ABCDE wilt invullen. Dit zou dus in 1 cel moeten. Idee hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Alvast bendakt!
 
Gebruik dan geen Change event van de textbox, maar bijvooreeld kan je de code zetten achter het Click event van een OK knop, of een UITVOEREN knop of iets dergelijks.
 
Je hebt gelijk. Dat ik daar niet over nagedacht heb! Thanx iig! Hij werkt nu super
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan