• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde in zelfde cel gebruiken voor berekening

• Onderwerp starter Onderwerp starter regf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

regf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
zie bijgevoegd bestand.
ik wil graag het ziekteverzuim berekenen als iemand start aan re-integratie, nu tel ik wekelijks het aantal uren op en bereken die n.a.v. de start datum van re-integratie, wat ik wil is in cel I het percentage wat er gewerkt is van die week invoeren en deze in cel T laten berekenen, wel wil ik elke week het percentage overschrijven in Cel I met behoud van de berekening in cel T, zo kan ik aan het einde het % verzuim tijdens het re-integratie proces controleren.Bekijk bijlage ziek.xls
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
zie bijlage en alvast bedankt.
Reg

Je vraag is al 44x bekeken en nog geen reactie.
Of je vermoeden is juist en het is niet helemaal duidelijk, of het is niet mogelijk of de juiste persoon heeft het nog niet bekeken.

Zover ik het vermoed is wat jij wil alleen via VBA mogelijk en dat is nog niet mijn "ding".

Probeer het eens met een iets andere vraagstelling, kijken of dat werkt . . .

Succes,

hallo

geef eens een voorbeeld met de waarden die de formule had moeten berekenen in T
en vertel ook waar de formule de gegevens om deze waarde te berekenen vandaan moet halen.

groet sylvester

in cel I wil ik wekelijks het percentage wat iemand gewerkt heeft invullen, deze waarde moet in cel T opgeteld worden. de week daarop wil ik cel I weer gebruiken om het percentage werkzaam voor de volgende week in te vullen. zo kan ik het totale percentage werkzaam berekenen vanaf de dag dat de re-integratie start.
zie bijlage Bekijk bijlage ziek.xls

Je kan dat makkelijk doen in VBA, maar........
Dit is een werkwijze die gegarandeerd voor fouten en frustraties gaat zorgen. Je hebt dan geen controle meer over de reeds ingevoerde waarden en kunt dus ook niet meer terug.
Maak een hulpblad en post daar de ingegeven waarden onder elkaar.
Heb je controle en correctiemogelijkheden.

Cobbe

Laatst bewerkt:
hallo Reg

in je voorbeeld staan geen waarden in kolom T ingevuld.

ik zou graag een voorbeeld hebben met bv.
week 5: I=64% en T=64%
week 6: I=90% en T=76%
week 7: I=50% en T= .....
enz

groet sylvester

Hoi Sylvester,
fijn dat je meedenkt en de moiet neemt, sorry als het niet helemaal duidelijk is.
de invoer die je als voorbeeld geeft is wat ik juist wil hebben in de cel, ik wil in cel I week 5 64% invoeren en een gemiddelde daarvan in Cel T berekend hebben.
de vraag is kun je in cel I telkens iets nieuws invoeren en de berekening in Cel T wel behouden, (normale wijze raak je de gegevens kwijt als je ze veranderd of wijzigt).

week 5: I=64% en T=64%
week 6: I=90% en T=76%
week 7: I=50% en T= .....

Reg

hallo Reg

met een macro kan van alles, maar voor een gemiddelde heb je een verleden nodig
en dat verleden wordt iedere keer gewist als je in I een nieuwe waarde invoert.
hier een voorbeeld met 2 en 6 en 10
het gemiddelde van 2 en 6 = (2+6)/2=4
het gemiddelde van 4 en 10 = (4+10)/2=7 (dit wordt in jouw systeem het gemiddelde van 2 en 6 en 10
MAAR het gemiddelde van 2 en 6 en 10=(2+6+10)/3=6 en geen 7

zie je wat er fout gaat?

je moet dus ergens het totaal aantal weken hebben
en ook het totaal aantal gewerkte uren om het week_gemiddelde te bepalen.

groet sylvester

Wat misschien een optie zou kunnen zijn is om alles wat in de betreffende cel gezet wordt ook direct op een andere plaats in het bestand weggeschreven wordt waarmee alles wat ooit ingevoerd wordt bewaard blijft - dit kan je dan weer gebruiken om het gemiddelde te berekenen.

De code hiervoor kwam ik ooit tegen, de bereiken zal je aan moeten passen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$A$1" Then
    With Sheets("Blad2")
        .Unprotect
        .[A65536].End(xlUp).Offset(1) = Range("Blad1!$A$1")
        .Protect
    End With
End If
End Sub
Succes,

heren bedankt zover, ik ga er eens lekker mee stoeien.
ik kom er op terug.
BVD Reg

het werkt, (de macro) na wat kleine aanpassingen werkt het prima en kan ik het gebruiken, alvast bedankt zover.
ik ga ermee verder. en zet de vraag op opgelost
Gr Reg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan