• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde individuele cel naar naar het klemmbord kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter VenA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VenA

Inventaris
Lid geworden
2 mrt 2013
Beste helpers,

Dmv

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B3")) Is Nothing Then
    If Left(Range("B4"), 1) = "0" Then
        Range("B4").Copy
        'er staat nog wat meer
    Else
        'er staat nog wat meer

End If
End If
End Sub
De waarde van B4 plak ik in een externe applicatie. <ALT> + <TAB> --> <CTRL> + V. Met <ALT> + <TAB> ga ik vervolgens weer terug naar het Excelbestand. En nu wil ik dat de "Application.CutCopyMode" uitgaat.

En deze krijg ik niet "getriggerd". Als ik

Application.CutCopyMode = FALSE

aan het eind van de sub gebruik wordt er niets geplakt. En een via ThisWorkbook_Events lukt het ook niet.

Dus twee vragen met uiteindelijk hetzelfde doel:
Is het mogelijk op na de .Copy deze op het klembord te plaatsen?
Is het mogelijk om na een switch tussen twee applicaties dat wanneer excel weer de "aandacht" krijgt, dat excel een Event uitvoert?

Iemand een een idee of heb ik niet goed gezocht?

Let wel dit is een crosspost met http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=86370 Omdat workscheet.nl niet of nog niet volledig werkt.

De opdracht Application.CutCopyMode = False zorgt er niet alleen voor dat die modus uitgezet wordt maar maakt tevens het klembord leeg. Er is echter ook een manier om direct met het klembord te werken zonder tussenkomst van Excel:

Code:
Sub ZetInKlembord()
    Dim DataObj As New MSForms.DataObject

DataObj.SetText Range("B4")
    DataObj.PutInClipboard
End Sub

Hiervoor moet je in de VBE wel een verwijzing maken naar de Microsoft Forms 2.0 Object Library. Als deze niet in het lijstje met verwijzingen staat dan kun je bladeren naar het bestand FM20.DLL die je weer kunt vinden in C:\Windows\System32 of in C:\Windows\SysWOW64, afhankelijk van je Windows versie. (32 of 64 bits)

Laatst bewerkt:
Als je zo wil plakken kun je dat uit het edit/formulescherm doen

selecteer de cel / F2 / selecteer de gegevens in formule-editor / rechtermuisknop:kopiëren (ctrl-c)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan