Waarde instellen van gegevenstype ja/nee

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdwolk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Hallo,

ben zelf niet zo erg bekend met access maar ben bezig met het opzetten van een database voor mijn werk.

Het betreft een eenvoudige database waarin door de gebruiker a.d.v. een formulier een aantal selectievakjes kunnen worden geselecteerd. Deze kunnen hierna worden uitgeprint.

Mijn vraag is het volgende:

hoe kan ik er voor zorgen dat ik d.m.v. een macro (of op een andere manier) alle selectievakjes van een tabel op nee zet. Dus het kan zijn dat er geen een is geselecteerd of een aantal of juist allemaal.

Het is mij wel gelukt om via een macro een selectievakje per keer leeg te krijgen maar niet allemaal tegelijk. Dit werkt ook niet goed als er geen een op ja staat.

Hoe zorg ik ervoor dat de macro zich blijft herhalen tot dat alle selectievakjes op nee (0) staan.

Alvast bedankt,

Miranda

Dit is niet zo een twee drie uit te leggen hoe access werkt, b.v. in combinatie met Excel. Ik kan het eventueel wel op maat voor maken/ontwerpen.

Tal,

bedankt voor je reactie. Het gaat hierbij niet om een database die gekoppelt is met Excel. De gehele database is in access.

Het hoeft alleen een macro te zijn die, zoals in eerste bericht, zich blijft herhalen tot dat er geen "ja" meer is.

De selectievakjes in een tabel op nee zetten is niet moeilijk.
Dat kun je met een update query doen.

UPDATE tblJouwTable
SET fldJouwVeld = FALSE

Dat is alles.

Bartuls bedankt voor je reactie, het werk perfect.

Miranda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan