waarde invullen maar dan wel tussen twee bedragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
heb een tabel
product,regulier,evenementen
product is productnaam
regulier is een prijs die hierbij hoort
Evenementen heeft andere prijs dan Regulier

in formulier heb ik dan een combobox met daarin Regulier of Evenement
nu moet dus de goede prijs instellen

dit liefst met vba

Als de prijs ergens van afhankelijk is, dan zou ik dat in de tabel zetten waarin dat thuishoort. Ofwel producten, ofwel evenementen. Mij lijkt het dat een evenement ook een product is (heb me al eerder verbaasd over de scheiding) en in dat geval is er maar één tabel nodig voor de prijzen. En dan is het opzoeken dus ook simpel. Als Evenement in de hiërarchie boven product staat (één-op-veel relatie) en de prijs is gebaseerd op een evenement en niet een product, dan hang je 'm aan evenement.
Andere oplossing: je hebt, neem ik aan, in je tabel Product nu 2 prijzen staan: één voor regulier en een voor evenement. In je hoofdformulier (je meld dat niet, maar ik neem aan dat je nog steeds het product en evenement/regulier op het hoofdformulier zet) kies je Evenement of Regulier, en daar hang je een actie achter die de keuzelijst Product vult met de juiste prijzen. Want (als ik het mij goed herinner) je moet nu voor elk record in het subformulier dezelfde keuze herhalen. En dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Bekijk bijlage Database8.zip

tot nu toe klopt precies wat je verteld
maar in subform kan ik steeds nieuwe producten neerzetten en hij moet dan wel weten dat het gaat om evenement of regulier en dat doet die dan door te kijken in formulier cbo wat daar staat en dan als ik dus een nieuwe product kies ook meteen het goede bedrag er bij zet>
heb een opzetje gemaakt .

Bekijk bijlage 241851maar in subform kan ik steeds nieuwe producten neerzetten en hij moet dan wel weten dat het gaat om evenement of regulier
En dat staat, als het goed is op je hoofdformulier! Dus waarom zou je dat ook in het subformulier (en de onderliggende tabel) nog eens extra opslaan?

nee joh dit is een opzetje om de manier te leren van zoeken uit twee velden met 1 combo , werkelijk staat zo dat alleen de combo in formulier staat en de rest in subform.
maar als ik de manier van schrijven weet kom ik er wel uit .

Dan hierbij een voorbeeldje :).

Bijlagen

ik heb in de subform me.cboproduct staan hoe roep ik dat aan ?

Dan kun je hem niet met Me. aanroepen, want je start de code vanuit het hoofdformulier. Je moet dus de padverwijzing naar het subformulier gebruiken. Forms!Subformulier.Form.cboProduct dus in dummycode.

was al mee bezig
alleen doet die het niet .
Code:
Dim strSQL As String
Select Case Me.Type
    Case 1
    strSQL = "select id,functie,regulier from tblfuncties"

Case 2
    strSQL = "select id,functie,evenement from tblfuncties"

Case Else
    End Select
        With SubProject_Invullen!Me.functies
        .RowSource = strSQL
    .ColumnHeads = True
    .Requery
    End With

heb dat van jou er in geplakt en aangepast hij zegt dat de subform niet kan vinden naam is goed .
with Forms!subProjecten_Invoer.Form.me.functies

Probeer deze eens:
Code:
Me!subProjecten_Invoer.Form!functies

heb een lijst gedouwnload met allemaal oplossingen, maar werken niet krijg nu ook weer de melding
kan het veld subprojecten_invoer niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie.

Is dat het bestandje "Syntax for subs"? Want dat werkt meestal prima!

heb het opgelost
maar als ik nu in formulier bv evenementen zet
worden de velden Functie en uurloon leeg
Functie normaal open zie je dus een lijst met artikelen en prijzen en op moment dat ik dus regulier naar evenement zet zijn ze leeg
wat gaat er fout ?

hierbij voorbeeld dus als ik sub form werk geen probleem
maar zodra ik formulier het op regulier of evenementen zet id de lijst leeg
Naamloos.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan