Waarde keuzelijst met invoervak tonen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste,

Ik wil graag dat de gekozen waarde van een keuzelijst met invoervak getoond wordt in een tekstvak.
Op hetzelfde formulier waar de keuzelijst zich bevindt lukt dit wel, maar op een ander formulier lukt dit niet. Daar krijg ik een getaal (ID?). Terwijl op hetzelfde formulier keurig de tekst wordt weergegeven.
Heeft waarschijnlijk iets met de instelling te maken? Iemand een idee?
Ik gebruik deze verwijzing voor hetzelfde formulier =[LstKlant]
Ik gebruik voor een ander formulier deze =[Formulieren]![FrmPalletkaartInvullen]![LstKlant]

Ik snap niet helemaal hoe je met =[LstKlant] een andere kolom in een tekstveld ziet dan de echte waarde uit je keuzelijst. Want je vraagt de waarde van de <Afhankelijke kolom> op met deze formule. En als je deze 'vertaalt' naar een ander formulier met =[Formulieren]![FrmPalletkaartInvullen]![LstKlant] doe je hetzelfde. Er vanuitgaande dat de ID waarde uit de rijbron van je keuzelijst de eerste kolom is, en dat je de kolom hebt verborgen (door bijvoorbeeld deze breedtes in te stellen: 0cm;4,501cm;0cm) moet je in je tekstvak toch echt de feitelijke waarde zien in je tekstvak; door de eerste kolom te verbergen zie je in de keuzelijst de tweede kolom.

Wil je in een teksvak een willekeurige kolom uit een keuzelijst laten zien, dan moet je die refereren met Column(#). Waarbij # het kolomnummer is (beginnend bij 0, niet met 1 overigens). De formule wordt dan:
Code:
=[Formulieren]![FrmPalletkaartInvullen]![LstKlant].Column(1)
als je de tweede kolom wilt tonen.

Beste Octafish,

De code met =[LstKlant] werkte al.
Alleen de code voor het tweede formulier werkte niet, maar nu wel.
Ik heb column(1) toegevoegd en nu werkt het.
Bedankt maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan