waarde kopieren en vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikelvelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Hallo,

Ik ben momenteel voor mijn stage een beetje aan het rommelen met MS Access, ik heb als opdracht mee gekregen om een voorraadsysteem op te zetten. nu heb ik dit gedaan in MS Excel, maar ik ben er niet tevreden over.

Nu ben ik bezig met MSaccess, nadeel is dat ik erg minimale ervaring heb hiermee.

Mijn vraag:

Ik heb in een formulier de mogelijk heid gegeven om bij het geselecteerde product een voorraad afname of toename in te voeren. nu moet de voorraad vervangen worden door de voorraad minus de afname of plus de toename. ik dacht zelf aan de formule =[Voorraad] - [tekst41] + [tekst45] (ik heb de vakken nog geen namen gegeven) maar nu krijg ik de melding kring verwijzing.. kan iemand mij op weg helpen?

Bijlage:

Bekijk bijlage voorraadbeheer.rar

Ik heb zelf de "cursus"van www.sip.be doorgenomen en ik heb een boek over SQL. weet iemand nog een goed boek over ms Access of online cursus? (er zijn er namelijk zo veel..)

Alvast Hartelijk Bedankt,

Maikel

kan niemand mij verder helpen?

kan niemand mij verder helpen of zeggen wat ik verkeerd doe? Heeft iemand anders mischien een voorbeeld van een voorraad programma? ik heb ook noorderlicht in Ms Access onderzocht hoe hun het doen maar daar wordt ik totaal geen wijs uit. bij de mijne hoeft het allemaal niet zo gecompliceerd.

Wellicht moet je de actuele voorraad aanpassen aan de hand van een _afterupdate event in de tekstboxen tekst41 en tekst42?

Ik zou persoonlijk eerder werken met een initiele voorraad en dan vervolgens iedere bij- en afboeking als los record.

BoekID, Datum, Aantal, Omschrijving
1, 1-1-2008, 100, Initiele voorraad
2, 2-1-2008, 10, inkoop #2008015
3, 4-1-2008, 20, inkoop #2008017
4, 8-1-2008, -80, verkoop #2008001

De actuele voorraad volgt dan uit de som

een goeie curcus

Ik zou zeggen www.softwijs.nl maar ik zie al dat je de basis onder de knie hebt.
Voor een beginneling als mij vind ik softwijs.nl perfect.

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan