• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde kopieren in andere cel wanneer cel vaste waarde heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle85

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2010
Hallo, ik wil graag in een bestandje de waarden in kolom D verplaatsen naar kolom F of G wanneer kolom E een bepaalde waarde heeft.
Dus:
kolom D bevat informatie "1"
Wanneer kolom E het woord atv bevat moet dat in kolom F komen, MAAR wanneer kolom E tvt bevat moet de waarde uit kolom D in kolom G staan.

Ik heb al zitten vogelen met de formule ALS, maar kom er niet helemaal uit.
Wie kan me helpen?

Jelle

Zonder voorbeeldje de volgende formule in kolom F :

Code:
Als(E2="ATV";d2;"")

En ongeveer de zelfde formule voor kolom G

Bedankt!!!
Dit werkt inderdaad, ik was eigenlijk op zoek naar 1 formule voor in 1 cel, maar als dit de enige oplossing is?????

hmmm bij de engels versie van excel werkt t niet.... :(

Laatst bewerkt:
hmmm bij de engels versie van excel werkt t niet.... :(
Zo wel?
Code:
=IF(E2="ATV",d2,"")
Tip voor een volgende vraag: meld gelijk dat je een Engelstalige versie gebruikt.

Laatst bewerkt:
Jelle,

Hoe bedoel je dit :

ik was eigenlijk op zoek naar 1 formule voor in 1 cel, maar als dit de enige oplossing is?????

Heb je misschien een voorbeeld van wat je precies zoekt ?

Ik bedoelde 1 formule voor in 1 cel, dus niet dat ik de formule aan had moeten passen om m in een andere cel te laten werken.

Maar het is inmiddels opgelost, met de "," werkt ie in de engelse versie inderdaad wel!
Ik gebruik zelf een NL versie, maar mn vriend een engelse versie, en hij kreeg dus een fout.

Bedankt!!! ik zet m op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan