• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde kopieren naar alle andere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagea

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hoe kan ik de waarde van cel C9 in werkblad "Toelichting" kopiëren naar cel C9 in alle andere werkbladen?

Al; vast bedankt,

Als je alle werkbladen selecteert en dan op een willekeurig werkblad in cel C9 "Toelichting" tikt komt dit in alle werkbladen in cel C9 te staan.

Bedankt voor je reactie. Ben alleen bang dat dit niet voor mij de oplossing is. Niet het woord "toelichting" moet op alle werkbladen in cel C9 komen te staan, maar de waarde van Cel 9 op het werkblad "Toelichting". Verder wil ik het graag d.m.v. een macro doen, zodat ik op zoek ben naar de VBA-code.

Al vast bedankt,

Als je het dan toch absoluut in VBA wilt:

Code:
Sub cobbe()
For Each ws In ThisWorkbook.Sheets
  If ws.Name <> "Toelichting" Then
     ws.Cells(9, 3).FormulaLocal = "=Toelichting!C9"
  End If
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Dit is wel wat ik bedoel, maar het werkt bij mij nog niet zoals ik zou willen. Bij deze macro wordt de waarde in cel C9 op het werkblad "Toelichting" nu 0. Op de andere werkbladen verandert niets. Verder mag de waarde in C9 niet wijzigen op werkbladen, die""very hidden" zijn. Kun je me nog verder helpen?

Al vast bedankt,

Wat is nu eigenlijk de bedoeling?
Werkbladen met de eigenschap Very Hidden mogen niet wijzigen... Zet er dan geen formule in maar een waarde.

Post anders een voorbeeld waarin we zien wat de bedoeling is.

PS: Heb de code in vorige post een beetje aangepast.

Code:
Sub cobbe()
For Each ws In ThisWorkbook.Sheets
  If ws.Name <> "Toelichting" Then
     If ws.Visible = xlSheetVeryHidden Then
        ws.Cells(9, 3) = Sheets("Toelichting").Range("C9")
     Else
      ws.Cells(9, 3).FormulaLocal = "=Toelichting!C9"
     End If

End If
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan