Waarde laptop (Dell Studio 17)

Status
Niet open voor verdere reacties.

niniu

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat op dit moment nog de waarde is van mijn laptop:

Dell Studio 17" (1735),
8/6/2008
studio17-1.jpg

Specs
Intel Core 2 Duo CPU T8100 @ 2.10GHz 2.10 GHz
RAM: 3GB (dus 32 bit)
Mobile Intel 965 Express Chipset Family
INTEL INTEGRATED GMA X3100
DISPLAY : 17" WIDESCREEN WXGA+ WITH TRUE
WIRELESS : DELL WIRELESS 1397 (802.11 B/
2.0 MEGA PIXEL CAMERA - CCFL
PALMREST : STANDARD
OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE
LCD BACK COVER : JET BLACK MATTE FINISH

Verder geen schade/problemen.

Wat zou de waarde nog zijn?
Dank voor de hulp,
Bart

Ik denk rond de 399 en 450 euro oja welkom op helpmij

Als het niet de allerduurste Studio was, dan is de hdd 160 of 320 GB even afhankelijk van het feit of het de Studio instapper of de op één na goedkoopste betrof.

nieuwwaarde van het apparaat zit zo rond de 600 euro. maar dan heb je 1 jaar garantie en nu niet meer neem ik aan

dus nieuwwaarde is +- 500 euri. Aangezien het apparaat ouder als 1 jaar is haal je er nog 1/3 en een beetje aan waarde vanaf . Geeft dat je er ongeveer 300 euro voor zou kunnen vragen. Maar in mijnoptiek is dat altijd de max en zou ik het er niet voor geven dus gast0225's prijs van rond de 200/250 vind ik een mooi bod. op sites als marktplaats zul je misschien de bedragen van daand kunnen krijgen

Re:

Ja ik dacht al zoiets als 200 euro ofzo.

1 MEMORY DUAL CHANNEL 3.0GB (1X2GB + 1X1GB
1 HARD DRIVE 250GB SERIAL ATA (5400RPM)

complete specs
Code:
1		STUDIO 1735 : INTEL CORE 2 DUO T8100 (2.
1		DISPLAY : 17" WIDESCREEN WXGA+ WITH TRUE
1		PALMREST : STANDARD
1		2.0 MEGA PIXEL CAMERA - CCFL
1		LCD BACK COVER : JET BLACK MATTE FINISH
1		RESOURCE DVD : STUDIO 1735 DIAGNOSTICS &
1		DOCUMENTATION : DUTCH SHIPPING DOCS
1		SHIP ACCESSORIES EURO STUDIO 1735
1		MEMORY DUAL CHANNEL 3.0GB (1X2GB + 1X1GB
1		HARD DRIVE 250GB SERIAL ATA (5400RPM)
1		OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE INCLUD
1		POWER SUPPLY : WORLDWIDE 90W AC ADAPTER
1		POWER CORD EUROPEAN 2 METER WITH 3 PIN
1		BATTERY : PRIMARY 6 CELL 56W/HR LI-ION
1		CARRY CASE : NOT INCLUDED
1		GRAPHICS : INTEL INTEGRATED GMA X3100
1		WIRELESS : DELL WIRELESS 1397 (802.11 B/
1		WIRELESS LABEL (DELL WIRELESS CARDS)- CO
1		KEYBOARD : INTERNAL US/INTERNATIONAL QWE
1		DUTCH - VISTA HOME PREMIUM (32BIT OS)
1		DUTCH - MICROSOFT WORKS 9.0
1		ENGLISH - ADOBE READER 8.1
1		DELL SUPPORT CENTER 2.0
1		DELL DOCK 1.0
1		DUTCH MCAFEE SECURITY CENTRE 30 DAY TRIA
1		1YR LIMITED WARRANTY - COLLECT & RETURN
1		NO WARRANTY UPGRADE
1		NO ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT
1		TO ACCESS ONLINE TRAINING OR FREE TRIAL,
1		STUDIO 1735 ORDER - NETHERLANDS
1		ROAD FREIGHT CHARGE PER UNIT 1-10 UNIT

Hét probleempje (voor zover je van een probleem kunt spreken) van dit machinetje is de grafische kaart, verder mankeert er vrij weinig aan. De videochip is zodanig 'beroerd' dat er maar weinig chips zijn die slechter presteren. Eigenlijk is elke andere al beter.

Laatst bewerkt:
Hét probleempje (voor zover je van een probleem kunt spreken) van dit machinetje is de grafische kaart, verder mankeert er vrij weinig aan.
Ja dat klopt!

Ik zat eraan te denken om deze te verkopen en een nieuwe Studio 15" te kopen, omdat een 17" toch net iets te groot is om altijd mee rond te fietsen :rolleyes: en ik soms toch net ff tekort kom qua graphics.

Is het verstandig (als ik hem zou verkopen) hem te verkopen op marktplaats?

Laatst bewerkt:
Ik heb nog even gauw wat rondgeneusd en kwam tot de ontdekking dat Dell zich in 2008 wel heel erg 'goedkoop' van deze machine heeft afgemaakt. Er waren toen al veel en veel betere videochips die de machine een veel betere prestatie hadden kunnen laten leveren.
Kijk bijv. eens naar dit lijstje en zoek in classe 5 (5e van boven) naar de 3100 chip, da's bedroevend voor een machine uit 2008. Aan de andere kant: als de user er alleen maar wat mee surft en zo nu en dan een Office applicatie op draait, volstaat ook deze videochip.

Ja dat klopt!

Ik zat eraan te denken om deze te verkopen en een nieuwe Studio 15" te kopen, omdat een 17" toch net iets te groot is om altijd mee rond te fietsen :rolleyes: en ik soms toch net ff tekort kom qua graphics.

Is het verstandig (als ik hem zou verkopen) hem te verkopen op marktplaats?
Jazeker, zie laatste regel hierboven.

Laatst bewerkt:
Re:

Ok,
En als ik een 15" laptop zou willen (een niet te zware) en daar 900 euro voor over heb, wat zou dan een goede keus zijn?
Ik wil hem kunnen gebruiken voor school (dus office/coden etc, niet veel voor nodig) maar ook voor 3D renderen en als het kan HD (ik gebruik After Effects, en m'n huidige videokaart kan HD niet afspelen) en een beetje gaming.

Voor 900 euro ligt de laptopwereld bij wijze van spreken aan je voeten.
Tja, er zijn er zóveel in dat segment dat het ondoenlijk is om er ééntje uit te vissen. Veelal zijn de momentaanbiedingen net dé machine om op te reageren.
Het is deze week wel dé tijd om zo'n ding aan te schaffen want de winkeliers willen niets liever dan elkaar de klanten afsnoepen.
Neus eens wat rond op het w w w en als je er 1 of 2 gevonden hebt, plaats dan de merk en typenamen eens hier dan doe ik een poging er wat van te vinden.
Ik kan namelijk niet voor jou bepalen welk merk jou aanspreekt. De één zweert bij Dell, een volgende bij HP en een derde is helemaal lyrisch van Acer.
Met name de laatste wil nog wel eens uitpakken met features voor een relatief laag bedrag. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er op het w w w toch ook best wel een groot aantal mensen Acer niet het meest duurzame merk vindt. Daarom vind ik het lastig jou een kant en klare laptop aan te bevelen. Nogmaals, neus eens wat rond binnen de merken die jou aanspreken en post hier een type of 2.

Ah bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ben zelf nogal fan van Dell omdat het naar mijn mening degelijk is (dus beetje stevig zegmaar) en dat de service wel goed is (ik heb positieve ervaring met Dell)
Ik ken Acer en Toshiba ook wel maar ze komen bij mij vaak minder degelijk over (vooral de laatste) en meer 'plastic' maar misschien ligt dat aan mij.

Update: ah ik heb gehoord dat m'n vader hem waarschijnlijk wel wil overnemen voor 250 (want ik heb hem zelf van eigen geld gekocht) :p

Is dit een goede laptop?

Dell Studio 15 (~850 euro, hangt af van aanpassingen)
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife
RAM: 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570

Ziet er leuk uit. De videokaart zit onderin classe 2. (zie het lijstje dat ik hierboven linkte) Een laptopje met een 7200 toeren hdd is nog geen algemeenheid en daarom wel leuk. Dell vind ik overigens wel wat aan de dure kant. Kijk ook eens geheel vrijblijvend bij bijvoorbeeld HP en vergelijk de features en de vraagprijzen.

Laatst bewerkt:
Ok, is dat dan zo'n groot voordeel (7200 rpm)?

Heb jij zelf ook nog suggesties qua laptops? (er zijn er zoveel, ik ken alleen die van Dell goed :P)

Probleem is een beetje dat deze vraag heel vaak gesteld wordt en ik dan vrij lang aan het zoeken ben en daarom draai ik het meestal om: zoek er een paar uit die in het budget passen en dan schiet ik erop.

Laptops

Acer Aspire 5739G-874G50MN (900 euro)
2,53 GHz Intel Core 2 Duo P8700
4 GB DDR3
15,6 inch met 1366 x 768 resolutie en LED-verlichting
500GB, 5400 rpm
http://www.laptopshop.nl/product/79371/acer-aspire-5739g-874g50mn.html

Dell Studio 15 (~850 euro, hangt af van aanpassingen)
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
15,6-inch witte led HD-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife
RAM: 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570

Dell Studio XPS 16 (900 euro)
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
16-inch witte led HD-beeldscherm (rand tot rand, 720p, met TrueLife)

Ik denk dat ik toch voor de Studio 15" ga omdat 16" toch weer net iets te groot is...
Wat denk jij van deze 3?

Ik mag er graag even goed naar kijken en daarom kom ik er vanmiddag op terug. (Ik moet nu weg) Je hoort vandaag van mij!

Ok,
de dell laptop actie (421 euro korting) loopt t/m dinsdag 22 December (morgen :))
Dus als jij vind dat bijv. Studio 15" z'n geld waard is dan koop ik hem wel snel.
Maar ik laat me natuurlijk niet opjagen door die actie.

ik ben inmiddels begonnen, die Acer en de Dell 16 heb ik kunnen vinden, maar ik vind op de site van Dell niet de 15 in combinatie met de i7 processor. Kun jij die link eens plaatsen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan