waarde linken naar een cel van de laatste sheet ongeacht de naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
hallo,

Ik ben bezig met het automatiseren van een excel bestand maar ik kom er niet uit. De stappen die ik graag wil uitvoeren door op een button te klikken:

1. het kopiëren van de basis sheet
2. Een regel kopiëren (zonder verwijzingen) naar het tabblad totaal
3. Een link leggen vanaf een cel in de sheet totaal naar een cel in de laatst sheet ongeacht hoe deze sheet heet.

De stappen 1 en 2 zijn gelukt. Met behulp van macro opnemen heb ik stap 3 geprobeerd te creëren. Echter lukt dit niet omdat hij dan specifiek een link aan gaat leggen naar de sheet x. basis (2). Dit zou de laatste sheet moeten zijn ongeacht hoe deze sheet heet omdat ik meerder malen op de button wil kunnen klikken. Is het misschien een optie om een invoerscherm te maken waar je de naam van de sheet in moet vullen zodat hij een naam heeft en dan naar de betreffende sheet met deze naam te verwijzen?

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen. De code die ik nu heb:

Code:
Sub Knop10_Klikken()

'sheet naar het eind kopieren

Sheets("x. basis").Select
    Sheets("x. basis").Copy After:=ActiveWorkbook.Sheets(ActiveWorkbook.Sheets.Count)

'regel kopieren

Sheets("overzicht").Select
    Rows("9:10").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Totaal").Select
    Rows("7:7").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Application.CutCopyMode = False

'links aanleggen
    Range("E7").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "='x. basis (2)'!aantal"
    Range("D18").Select        

End Sub

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik heb het idee dat ik eerst het aantal sheets moet gaan tellen aangezien dit een variabele is. Vervolgens zou hij hieruit de laatste sheet kunnen selecteren en dan een link leggen vanaf bijv cel E7 naar een cel in de overzicht sheet.

Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan