Waarde niet in combobox geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taribo1982

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Beste Experts,

Ik heb het volgende 'userform' gemaakt(zie bijlage). In de combobox kan je een selectie maken van waarden die in het tabblad3 staan. Wanneer ik daar een waarde invul die niet voorkomt in de combobox dan wordt er een foutmelding weer gegeven en klapt het 'userform' er uit.
Is het niet mogelijk dat er inplaats van de foutmelding en dat het 'userform' uitklapt dat er een schermpje verschijnt met een melding dat deze waarde niet mag worden ingevuld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast hartelijk bedankt.

Groeten,

Taribo

Bijlagen

Taribo1982,

Is het zo de bedoeling?
In de file staat wat ik gedaan heb.

Bijlagen

Hoi Wim,

Echt super bedankt voor je reactie. Wat je hebt gedaan dat vind ik al echt super. Alleen nu kan ik niet meer zien wat ik intyp. Dus wanneer ik 'test 4' intyp dan zou ik graag willen zien dat ik bijvoorbeeld 'test' al heb ik getyped. Dus toch zou ik het in de style 0 willen houden. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Alva

Taribo1982,

Alleen nu kan ik niet meer zien wat ik intyp.
Dit had ik gedaan zodat je geen fout kan maken met invoeren.
Ik zal vandaag nog wel even puzzelen om dit anders te doen. (ben geen programeur maar een amateur)

Wim,

Wat GEWELDIG!! Dit is precies wat ik bedoelde. Dus je hebt de 'On Error GoTo' toegevoegd aan de code. Ik ben er echt blij mee. Bedankt voor je hulp.

Groeten,

Taribo

p.s. voor een amateur doe je het best goed hoor:P:thumb:

Taribo1982,

Graag gedaan.
Toch loopt het nog niet zoals ik het zou willen.
Zoals gezegt ik ben geen programeur.
Deze code heb ik nog niet ergens gezien.
Voor zulke dingen kun je de vraag beter aan de Excel zijde stellen daar wordt meer VBA behandeld dan hier.
Stel dan niet de zelfde vraag want dat wordt in de gaten gehouden.

Suc6 verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan