• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde omzetten naar datum (lengte niet altijd gelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Goedemorgen,

Ik zit nu met een omweg diverse waardes om te zetten naar een datumnotatie.
Echter vanwege de opbouw van deze export welke ik geregeld ontvang ben ik deels handmatig over aan het tikken en deels met formules aan het werken (wat natuurlijk tikfouten kan krijgen) en tijd kost.
Het probleem in de gegevens welke ik ontvang is dat deze niet altijd even lang zijn.

Ik ontvang bijvoorbeeld de volgende waarde:
11042016
Dit is de volgende datum 04-11-2016. (dag staat altijd in een notatie van 2 cijfers, dus inclusief 0)
Het probleem zit echter in maanden welke uit 1 getal staan dan wordt het namelijk:
1042016 wat datum: 04-01-2016 is.
Hierdoor kan ik simpele formules als =links niet meer toepassen om de maand er uit te filteren.
Heeft iemand een idee, hoe deze aangepakt kan worden?

Dank voor het meedenken alvast.Bekijk bijlage Datumnotatie.xlsx

probeer deze formule eens:

Code:
=DATUM(RECHTS(A1;4);LINKS(A1;ALS(LENGTE(A1)=8;2;1));DEEL(A1;ALS(LENGTE(A1)=8;3;2);2))

Laatst bewerkt:
Geprobeerd en tevreden :0

Dank je Gijsbert1.
Zat zelf al in gedachten met een als formule, echter lukte me nog niet met het lengte deel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan