• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde omzetten naar formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

nooteboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Berichten
2
hallo,


ik probeer in excel de volgende waardes om te zetten naar een formule

=Invulformulier!C1
=Invulformulier!C31
=Invulformulier!C61
=Invulformulier!C91
=Invulformulier!C121

ik heb deze waardes gekregen door verschillende kolommen samen te voegen bestaande uit `=` en `Invulformulier!C` en `1`

Ik wist namelijk niet hoe ik de gewone formule kon aanvullen naar andere cellen, want als ik auto aanvullen probeer kreeg ik het volgende en dat kon ik niet gebruiken.
=Invulformulier!C1
=Invulformulier!C2
=Invulformulier!C3
=Invulformulier!C4
=Invulformulier!C5
groetjes

jan
 
Nooteboom, ik DENK dat ik je vraag begrijp, maar zeker weten doe ik dat dus niet....;)

Je zou wel 'ns opzoek kunnen zijn naar de functie INDIRECT
Kijk in de helpfiles van Excel voor verdere uitleg over deze functie.

Groet, Leo
 
hallo,


ik probeer in excel de volgende waardes om te zetten naar een formule

=Invulformulier!C1
=Invulformulier!C31
=Invulformulier!C61
=Invulformulier!C91
=Invulformulier!C121

ik heb deze waardes gekregen door verschillende kolommen samen te voegen bestaande uit `=` en `Invulformulier!C` en `1`

Ik wist namelijk niet hoe ik de gewone formule kon aanvullen naar andere cellen, want als ik auto aanvullen probeer kreeg ik het volgende en dat kon ik niet gebruiken.
=Invulformulier!C1
=Invulformulier!C2
=Invulformulier!C3
=Invulformulier!C4
=Invulformulier!C5
groetjes

jan

Daarvoor gebruik je de functie INDIRECT.
In bijgevoegd bestand heb ik een voorbeeld gemaakt met het werkblad invulformulier en een indirecte verwijzing naar een cel uit dat werkblad.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan