waarde onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

christian28

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Ik heb een formulier gemaakt, met daarin enkele velden met keuzevak

waaronder

afdeling (moeten uit de afdelingstabel komen anders wordt het niet geaccepteerd)
telvak (vrije invoer, moet numeriek zijn)
etc.

Nu wil ik graag 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg:

Het is bedoeling dat als je een record hebt ingevoerd, en de volgende record gaat invoeren dat hij de laatste waarde van de afdeling onthoudt en laat zien. Dus dan zou je op enter kunnen drukken en dan pakt hij de laatste waarde.

Tevens zou ik graag bij telvak voor elkaar willen krijgen, dat hij de laatste waarde + 1 doet.
dus de vorige invoer van het laatste record +1

kan iemand helpen?

Ik neem aan dat je een bound form hebt gebruikt.

Definieer in de module van je form een variabele (die is dan globaal binnen je form) waarin je de waarde opslaat.
Vul de waarde in je OnLoad of OnOpen event van dat form met bijvoorbeeld
Code:
mlngHoogsteWaarde = DMAX("Waarde","Table1")
Zet in je AfterInsert event van je form
Code:
mlngHoogsteWaarde = mlngHoogsteWaarde + 1
Ieder keer dat je een record toevoegt wordt mlngHoogsteWaarde met 1 opgehoogd.

Ik zie nou dat ik nog niet klaar ben...
Je eerste probleem over die waarde die onthouden moet worden zou opgelost worden als je weer een nieuwe variabele definieert op form level, deze vult in de after insert event. Deze waarde moet je toewijzen aan de "default value" van je textbox.

Succes!

Laatst bewerkt:
vraag

Ik neem aan dat je een bound form hebt gebruikt.

Definieer in de module van je form een variabele (die is dan globaal binnen je form) waarin je de waarde opslaat.
Vul de waarde in je OnLoad of OnOpen event van dat form met bijvoorbeeld
Code:
mlngHoogsteWaarde = DMAX("Waarde","Table1")
Zet in je AfterInsert event van je form
Code:
mlngHoogsteWaarde = mlngHoogsteWaarde + 1
Ieder keer dat je een record toevoegt wordt mlngHoogsteWaarde met 1 opgehoogd.

Ik zie nou dat ik nog niet klaar ben...
Je eerste probleem over die waarde die onthouden moet worden zou opgelost worden als je weer een nieuwe variabele definieert op form level, deze vult in de after insert event. Deze waarde moet je toewijzen aan de "default value" van je textbox.

Succes!

guus, dank je voor je antwoord, maar ik ben een beetje een leek op dit gebied, kun je meer helpen? kan ik het je bestand toemailen?

hier heb je hem

heb het eea eruit gehaald om hem kleiner te maken

bij formulieren gaat het over

de laatste afdeling invoer (die uit een lijst geselecteerd moet worden) moet bij een nieuwe record onthouden worden,

en het telvaknummer moet bij een nieuw record +1
maar wel handmatig evt. te wijzigen

Bijlagen

Rar zit bij mij niet in het standaard pakket. Ik kan je bestandje dus niet openen. zipfiles kan ik wel aan (zit standaard in Windows tegenwoordig)

Kijk in je "Routing formulier bouwmarkt" form. Het tekstvak "Telvaknr" is aangepast volgens bovenstaand voorstel.

Doe er je voordeel mee.

Bijlagen

Kijk in je "Routing formulier bouwmarkt" form. Het tekstvak "Telvaknr" is aangepast volgens bovenstaand voorstel.

Doe er je voordeel mee.

Hoi Guus, alvast hartelijk dank!

Nog een vraag,
WElke tekst moet ik er in schrijven om de laatste invoer van de AFDELING te onthouden, dus dat hij automatisch de vorige waarde laat zien ?

Probeer eens wat. Er kan nix kapot. Ik ben er vrijdag weer.

Je gebruikt een bound form met een combobox die je na een insert de laatste waarde wilt geven. Dat is waardeloos programmeren. Ik kom er even niet uit. Nou ja. Ik bedoel het kost me teveel tijd. Ik ben beter in unbound forms en macroloos werken. Ik laat deze aan andere goeroes over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan