• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opalen 3 criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Wie helpt mij verder. Ik weet dat het via de formule index moet maar kom er niet uit. Zoals ik het nu heb worden de waardes opgehaald maar het gebeurt niet zoals het zou moeten. De bedoeling is dat op het blad printoverzicht de waardes komen uit het blad reservering. Waarbij aan 3 criteria moet worden voldaan uit het blad printoverzicht.

1. de datum
2. de kamer
3. en dan per kamer T1, T2, T3, of T4

BvD

Bekijk bijlage test.xlsm

Gerard, hier een beginnetje:
rode cellen zijn hulpcellen
en grijze cellen bevatten je index formule

ps het kan ook wel zonder hulpcellen maar dat wordt dan een lange ingewikkelde formule

Bijlagen

Ha Sylvester Ponten,

Allereerst hartelijk dank voor je oplossing. Had niet verwacht dat het zo ingewikkeld zou zijn. Hulpcellen is geen probleem. Die zijn weg te werken met voorwaardelijke opmaak.

Groet
Geer.

Ha Sylvester Ponten,

Ik ben al blij met deze oplossing. Maar mocht je hier een VBA oplossing voor hebben dan hou ik mij aanbevolen.

Groeten Gerard

Laatst bewerkt:
Ha Sylvester Ponten,

Ik heb hem even bekeken en zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Heb helaas nu geen tijd om hem uitgebreid te testen. Maar al vast mijn hartelijke dank.
Morgen ga ik jouw code uitgebreid bestuderen. :thumb:

Groeten Gerard

Heb toch nog even gekeken kon het niet laten. Met de plus en/of min dagen kan de gebruiker een snel overzicht geven wat er komt of wat er is geweest in die week. Dit omdat ik de datum functie laat gebeuren door =Vandaag().
Ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat wanneer het werkblad is beveiligd (wat het geval is) de functie mijnwaarde (VBA oplossing) niet goed gaat. Het niet beveiligen is geen optie omdat verschillende mensen hier mee werken.
Dan is binnen de koortsen keren de sheet ontdaan van zijn functies. Ik ga morgen hier even verder mee stoeien.

Groeten Gerard

Laatst bewerkt:
Het is gelukt met de volgende functie in het blad printoverzicht;

Code:
Private Sub WorkSheet_Activate()
 Sheets("Reservering").Unprotect "1234"
 ActiveSheet.Unprotect "1234"
   End Sub

en visa versa

nogmaals bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status