Bertus Bolknak
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 nov 2009
Hallo KwarK, wederom bedankt voor je reactie. En ook bedankt voor het meedenken wat betreft die radiobuttons. Ik bekijk nog even of ik dat ga doen of niet.
Affijn, ik heb het hele zaakje nu dichtgetimmerd. Het was wel effe flink "knokken", maar het werkt nu "cross-browser" Op een ding na: men mag in IE niet de back button van de browser gebruiken. Dus ik googlen om te kijken wat er voor mogelijkheden in zijn om een back button te disablen en toen kwam ik op dit: Als ik in de head van de file http://www.roam.nl/buddybike_v19.php het volgende regeltje plak: [JS]<script>history.forward();</script>[/JS] dan is het niet mogelijk om via een back button terug te keren naar deze pagina. Maar nu wil ik inbouwen dat dit alleen maar zo functioneert vanaf de pagina order_v19.php. Vanaf elke andere willekeurige pagina wil ik wel kunnen "backen" naar buddybike_v19.php.
Heb je enig idee hoe ik dat kan fixen?
Affijn, ik heb het hele zaakje nu dichtgetimmerd. Het was wel effe flink "knokken", maar het werkt nu "cross-browser" Op een ding na: men mag in IE niet de back button van de browser gebruiken. Dus ik googlen om te kijken wat er voor mogelijkheden in zijn om een back button te disablen en toen kwam ik op dit: Als ik in de head van de file http://www.roam.nl/buddybike_v19.php het volgende regeltje plak: [JS]<script>history.forward();</script>[/JS] dan is het niet mogelijk om via een back button terug te keren naar deze pagina. Maar nu wil ik inbouwen dat dit alleen maar zo functioneert vanaf de pagina order_v19.php. Vanaf elke andere willekeurige pagina wil ik wel kunnen "backen" naar buddybike_v19.php.
Heb je enig idee hoe ik dat kan fixen?
Inderdaad
In Opera werkt dit zoals je het wil, maar in IE is dit helaas niet standaard gedrag en kan dat ook niet geforceerd worden. Gewoon history.go(-1) gebruiken zal dan ook nooit werken. Beter lijkt het mij om ófwel opnieuw buddybike_vxx.php op te roepen met meegegeven de aangevinkte waarden (en dat dan weer netjes te verwerken met PHP of evt Javascript), ófwel om op order_vxx.php een functie aan te maken die alle niet aangevinkte opties terugtovert zodat ze achteraf toegevoegd kunnen worden en het formulier quasi opnieuw gesubmit kan worden.
Let er trouwens op dat je de gebruiker er nog op moet wijzen dat hij sowieso "Buddybike (besturing achter)" of "Buddybike (besturing voor)" moet aanvinken, anders kan je een lijst samenstellen met alleen opties. Misschien kan je het beste van die twee radiobuttons maken in plaats van vinkjes, en ze daarnaast ook op een andere manier duidelijk visueel gescheiden kan maken.
Laatst bewerkt: