• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opzoeken onder en naast zoekobject

Status
Niet open voor verdere reacties.

sergiodissel

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Ik wou weten of het mogelijk was om naar een waarde te zoeken waar het zoekobject boven de waarde staat. Ik wil graag gemakkelijk kunnen zien wat de hoogste zakkingssnelheid per jaar is, door alleen het meetbout nr. in te vullen in Excel. Had zelf al even gepuzzeld maar kwam er niet uit.

Even voor de duidelijkheid: Test.jpg

Bedankt voor het bestandje:thumb:
Kan je nu nog even duidelijk maken wat je precies zoekt?

Wij krijgen Excel bestanden in dit formaat maar dan veel meer meetbouten. Ik wil dan als ik het nummer van een meetbout invul in een cel, de laatste meting hiervan in een andere cel kunnen zien

De opbouw is het zelfde, het aantal datums per meetbout kan wel veranderen. Bij meetbout 26081039 zoek ik dan de cel N13

Probeer deze matrixformule eens (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter). De op te zoeken waarde moet hierbij ingegeven worden in cel R1.
Code:
=INDEX(N1:N100;KLEINSTE(ALS(RIJ(A1:A100)>VERGELIJKEN("Meetbout nr: "&R1;A1:A100;0);ALS(A1:A100="";RIJ(A1:A100)-1));2))

Perfect, dankjewel! Is er dan ook nog een formule om de datum van de desbetreffende meting te laten zien in een cel?

Probeer eerst zelf de formule goed te doorgronden en dan zul je zien dat je met een kleine aanpassing ook de datum van de meting kunt laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan