• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde (prijs) van laatst ingevoerde datum uitfilteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindyodb

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo

Ik zou in een Excel bestand de prijs van de rij met de laatst ingevoerde datum moeten kunnen uitfilteren.

Aangepast bestandje is bijgevoegd.

Concreet bedoel ik :
De rijen waarvan kolom B tot en met F gelijk zijn, daarvan wil ik de prijs (kolom G) van de meest recente invoer (kolom A) eruit kunnen halen.

Waarschijnlijk veel simpeler dan het lijkt maar ik heb niet zo'n uitgebreide Excel kennis...

Alvast bedankt om mee te zoeken.
Groeten Cindy

Bijlagen

Hey EA

Dit is inderdaad al een goed begin. Maar deze prijs is nu de 'meest recente' van alle rijen maar ik zou het eigenlijk per 'artikel' moeten hebben (met artikel bedoel ik kolom B tem F). Als deze gegevens hetzelfde zijn (zie rij 2 tem 6) dan is de uitkomst inderdaad die 82,02. Maar bv. rij 7 en 8 zijn ook identieke 'artikelen' en daar zou dan ook de meest recente prijs van getoond moeten worden.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voor jou.

Groetjes

ik maakte van je gegevens een tabel, op basis van die maakte ik een draaitabel en de kolom P ernaast is een gewone formule

Bijlagen

Damn you guys are good! :thumb:

Dit ziet er super uit en ik veronderstel dat het mij wel zal lukken om dit in mijn bestand toe te passen.
Ik zet deze alvast als 'opgelost'.
Als ik er toch niet aan uit geraak horen jullie het wel.

Super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan