Waarde schrijven in veld mbv knop

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Ik zit met het volgende.

Ik bekijk (of bewerk) via een formulier bepaalde records, nu wil ik middels een knop op dit formulier een actie starten maar voordat ik deze actie uitvoer wil ik de waarde "1" tijdelijk plaatsen in een bepaald veld van desbetreffend record.
Na het uitvoeren van de actie moet ditzelfde veld weer leeggemaakt worden ...

Hoe kan ik dit oplossen ?

Gerard.

Door een update query op het juiste moment uit te voeren.
Het makkelijkst gaat dat mbv wat code

Dim db as database
Dim strSQL as String

Set db = Currentdb()
strSQL = "UPDATE jouwTabel" & vbCRLF
strSQL = strSQL & "SET jouwVeld = 1" & vbCRLF
strSQL = strSQL & "WHERE jouwSleutel = jouwSleutelWaarde"

docmd.SetWarnings False
db.execute strSQL, dbFailOnError
docmd.SetWarnings True

Set db = Nothing

Bartuls,
Bedankt voor de reactie, ik heb nog wel een vraagje hierover.

Met het formulier bekijk ik bepaalde voorstellen die voorzien zijn van een uniek nummer. Ik wil de actie uitvoeren voor alleen het desbetreffende voorstel, je hebt het goed uitgelegd, het nummer van het desbetreffende voorstel moet dus de sleutelwaarde worden. Alleen ! Hoe lees ik dat uit ? Het moet het het voorstelnummer zijn wat ik op dat moment in de formulierweergave voor me heb staan. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gerard

Zolang je geen formuliernamen, veldnamen, tabelnamen etc. geeft is het niet mogelijk exact de goede code voor je te maken.

De inhoud van een veld van een formulier kun je als volgt in de query stoppen:

Dim db as database
Dim strSQL as String

Set db = Currentdb()
strSQL = "UPDATE jouwTabel" & vbCRLF
strSQL = strSQL & "SET jouwVeld = 1" & vbCRLF
strSQL = strSQL & "WHERE jouwSleutel = " & cstr(forms![frmJouwFormulier]![txtJouwVeldMetjouwSleutelWaarde])

docmd.SetWarnings False
db.execute strSQL, dbFailOnError
docmd.SetWarnings True

Set db = Nothing

Bartuls,
Ik heb de desbetreffende file toegevoegd, in het formulier "Voorstellen lopend" zie je een knop "mailen gegevens". Als ik deze knop aanklik wil ik het desbetreffende formulier mailen naar een geadresseerde via Outlook. Ik gebruik daarbij een Query mail voorstel.
Deze query kijkt in de tabel voorstellen bij welk record de waarde van het veld mailvoorstel de waarde 1 heeft.
De waarde wil ik dus met wat code tijdelijk op 1 zetten, de mailopdracht uitvoeren en vervolgens deze waarde weer op 0 zxetten.

Ik ben sinds kort begonnen in Access en dacht het zo op te lossen (excuses voor het verkeerde gebruik van namen voor tabellen, query's en formulieren). Misschien is het veel te omslachtig allemaal...

Concreet is de wens ...
Als ik bij een bepaald voorstel in het formulier "Voorstellen lopend" ben wil ik dit mailen naar een (aantal) geadresseerden.

Hopelijk is het nu een stuk duidelijker ...

Bedankt voor je hulp tot zover ...

Gerard

Bijlagen

Laatste zetje ????

Beste Bartuls,

Ik zit al een paar dagen halsreikend uit te kijken naar een reactie van je ... Is het mogelijk dat je me een laatste zetje in de goede richting geeft of is wat ik vraag sowieso niet mogelijk. Mocht het je aan tijd of wat ontbreken laat me ook even weten dan moet ik via een andere weg aan de oplossing zien te komen. Ik heb er echter goede hoop op dat je me toch kunt helpen, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag van je ...

Alvast bedankt voor je reactie,

Gerard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan