Waarde Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hallo,

We hebben beneden nog een pc staan. en ik vroeg me af wat deze nog waard zal zijn. (hij is van me ouders, en die willen een laptop aanschaffen)

Specificaties:

AMD Athlon XP 1800+
1,53 GHz (even snel als P4 2,0 GHz)
256 MB DRR SDRAM PC2100
Maxtor 40 GB Hardeshijf
Western 75 GB Hardeschijf
Nvidia Geforce 2 MX400 Losse videokaart (64 MB) + Tv-out
VIA AC'97 Enhanced Audio
4 X USB Aansluiting
LG 16x/52x DVD-ROM
LG 52x/32x/52x CD-RW
Diskette Station
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet

Software:
Windows XP Home met SP II incl serial
Nero 6 de complete Suite incl. Serial
Microsoft Office 2003 geen serial
Power DVD incl Serial

Extras:
USB HUB 4 ports
Voedingskabel
Bijbehorende CD/DVD's

En evt. een TFT 15'' van medion (hoeveel kan ik hier nog voor beuren?)

En nog iets: De pc is gekocht bij Paradigit, waar je altijd een goede service/helpdesk hebt. Gaat deze garantie mee als je de pc verkoopt?

Alvast heel erg bedantk!

Zit er dan nog garantie op hij lijkt mij al wel een jaar of 5 oud.
De waarde incl scherm zal ongeveer 225 euro bedragen, dat is goed betaald.

ik vind dit wel erg verouderd ik denk toch niet meer dan 175 euro.
dit komt dat er op markt plaats bettere nieuwer al voor minder woord,
aangeboden.op je
antwoord op garantie helaas is dit alleen voor de eind gebruiker.
in dit geval je ouders.

Laatst bewerkt:
Hint:

Verkoop de onderdelen los. Ik stond pas versteld hoeveel een vriend van mij ving toen hij zijn hele PC in losse onderdelen op marktplaats verkocht.

Groet, Dippo

Ja ik heb niet veel ervaring met dingen eruit schroeven enz. alleen Ram en videokaart kan ik eruit schroeven :)

Iemand misschien een handledingkje of zo :)

Er zit wel een legaal windowspakket in, dus denk ik toch aan wat meer dan 175 euro. Ik ga akkoord dat zonder de software je 175 euro kunt vragen, maar als je dan nog eens het scherm en de software er bij rekent kom ik al vlug aan 300 euro.

waar haal jij dat uit dat deze windows legaal is?
staat er niet bij er staat alleen xp cd met serial

hallo jongens neem nu maar aan dat 225 tot 230 euro redelijk betaald is compleet met scherm en alles erbij dus ook windows want dat is vaak een oem versie die bij de pc geleverd wordt

Of op marktplaats.nl of speurders.nl krijg je meer kijkers en bieders.

Waarom denk jij meteen dat het illegaal is...Echt niet iedereen heeft illegale windows hoor. Zeker niet als hij zegt dat er garantie op de pc zit en als hij van medion komt(die geven altijd legale windows)

Succes met de verkoop lijkt me beter dat je jou geluk maar eens moet proberen op marktplaats of speurders.nl.

Sorry voor de late reactie,
En bedankt voor jullie reacties. Ik ben van plan hem te upgraden: Nieuwe videokaart, Processor, extra ram. Zodat hij weer even meekan. (of is dit een belachelijk idee?)

Alvast bedankt

Een belachlijk idee is het niet maar als je een goede upgrade uit wilt voeren dan ben je nog al wat geld kwijt maar zal goedkoper zijn dan een nieuwe pc.
Je kunt denken aan videokaart, processor en moederbord en intern geheugen je kunt je harddisks weer gebruiken.
En dvd writer mar als je die niet gebruikt kun je hem weg laten.
Kijk hier eens heb je een redelijke prijs indicatie.

Sorry voor de late reactie,
En bedankt voor jullie reacties. Ik ben van plan hem te upgraden: Nieuwe videokaart, Processor, extra ram. Zodat hij weer even meekan. (of is dit een belachelijk idee?)

Alvast bedankt

Is het om te gamen? Ik denk dat je best ook een nieuw moederbord koopt(à la asrock 50 euro bordjes) met socket AM2. Dan prik je daar een athlon 3500+ op, 1 giga ram DDR2(is zelfs goedkoper) en je hebt meteen pci-express, die kaarten zijn goedkoper en dus zal je even duur uitkomen als dat je geen nieuw moederbord moet kopen, met het verschil dat je nu sneller bent en dat het upgradebaar zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan